#1 af kcalkcal (slettet)
HJÆLP ! - (ændring af kcal i tilføjet mad)
Du læser en tråd i debat > madital.dkkcalkcal (slettet)
HJÆLP ! - (ændring af kcal i tilføjet mad)
Når jeg går ind og tilføjer nyt mad til min liste, hvordan får jeg så skrevet kcal ind, sådan så de rent faktisk "tæller med" ? Jeg har tilføjet et par ting, men når jeg sætter dem ind på listen over spist mad, står der bare 0 kcal udfor produktet, når man ser på den samlede liste..
15 år23. januar 2009 kl. 17:15
Lone
administrator
administrator
re: HJÆLP ! - (ændring af kcal i tilføjet mad)
Jeg har tilladt mig at kigge på din oversigt over varer.
Jeg kan se, at du ikke har indtastet protein, kulhydrat og fedt. Dette skal du aflæse på næringsdeklarationerne på de pågældende varer. Du kan redigere det under Mad>dine varer/opskrifter ... og klik herefter på blyanten ud for de enkelte varer.
Kcal (energi) beregnes ud fra protein, kulhydrat og fedt (og evt. alkohol hvis det også findes i varen). Tast i øvrigt alle tilgængelige data ind fra næringsdeklarationen, så får du de mest præcise oplysninger fra programmet. Dvs. hvis der står noget om vitaminer/mineraler/kostfibre ... eller andet ... så er det bare at få tastet det ind :-) Hvis der ikke står andet, må du undlade dem.
Men programmet har som minimum brug for værdierne for:
Protein, fedt og kulhydrat.
Hvis du er i tvivl er du velkommen til at spørge igen.
Mvh Lone
Jeg kan se, at du ikke har indtastet protein, kulhydrat og fedt. Dette skal du aflæse på næringsdeklarationerne på de pågældende varer. Du kan redigere det under Mad>dine varer/opskrifter ... og klik herefter på blyanten ud for de enkelte varer.
Kcal (energi) beregnes ud fra protein, kulhydrat og fedt (og evt. alkohol hvis det også findes i varen). Tast i øvrigt alle tilgængelige data ind fra næringsdeklarationen, så får du de mest præcise oplysninger fra programmet. Dvs. hvis der står noget om vitaminer/mineraler/kostfibre ... eller andet ... så er det bare at få tastet det ind :-) Hvis der ikke står andet, må du undlade dem.
Men programmet har som minimum brug for værdierne for:
Protein, fedt og kulhydrat.
Hvis du er i tvivl er du velkommen til at spørge igen.
Mvh Lone
15 år23. januar 2009 kl. 20:08
kcalkcal (slettet)
Okay - så er jeg med:)
tak for hjælpen!!
tak for hjælpen!!
15 år27. januar 2009 kl. 16:03
Lone
administrator
administrator
Super - velbekomme ;-)
15 år27. januar 2009 kl. 20:18