#1 af bruger slettet
Ros og et par spørgsmål
Du læser en tråd i debat > madital.dkbruger slettet
Ros og et par spørgsmål
Tusind tak for en super god side! Jeg har været på i 10 dage nu, og vægten falder dag for dag. Det er pludselig blevet sjovt at tælle kalorier, og det er godt at kunne følge med i, om man får de nødvendige vitaminer og mineraler. Jeg synes dog ikke listen over ADT passer helt sammen med hvad man læser andre steder - er det fordi tallene er afrundede til hele tal? Eller fordi den er tilpasset alder, køn mm.? I øvrigt så står kalium til at være 4 mg hvilket jeg topper for vildt hver dag - skulle det ikke have været 4 gram i stedet for? Har læst dette et andet sted. Jeg savner alle vitaminerne når jeg selv taster varer ind - er der et sted hvor man kunne få opgivet vitaminindhold i diverse varer? Jeg har prøvet på firmaernes hjemmesider, men uden held.
19 år28. juli 2005 kl. 09:11
bruger slettet
re: Ros og et par spørgsmål
Hej Rikkes
Jeg kiggede straks i mine papirer om ADT fra min uddannelse i sundhed fra sidste år. Du har helt ret i at 4 mg kalium er et forkert tal. Jeg har i mine papirer oplyst 3,5 g kalium for mænd og 3,1 g kalium for kvinder.
Fortsat held og lykke med vægttabet
/Kristine
Jeg kiggede straks i mine papirer om ADT fra min uddannelse i sundhed fra sidste år. Du har helt ret i at 4 mg kalium er et forkert tal. Jeg har i mine papirer oplyst 3,5 g kalium for mænd og 3,1 g kalium for kvinder.
Fortsat held og lykke med vægttabet
/Kristine
19 år28. juli 2005 kl. 09:24
Lone
administrator
administrator
re: Ros og et par spørgsmål
I har fuldstændig ret, jeg har lige været inde og tjekke enhederne på ADT og de indtastede fødevarer.
Nu er begge angivet i miligram :-) ... og så er der blevet mulighed for at se decimaltal, det har jeg åbenbart lavet uden tidligere. Må være fordi 1.200,5 f.eks. ser lidt tosset ud med decimal. Men på de små tal er decimalerne jo rare nok at have på ... såh ... nu er det altså med decimaltal.
Tak for jeres indlæg :-)
Mvh Lone
Nu er begge angivet i miligram :-) ... og så er der blevet mulighed for at se decimaltal, det har jeg åbenbart lavet uden tidligere. Må være fordi 1.200,5 f.eks. ser lidt tosset ud med decimal. Men på de små tal er decimalerne jo rare nok at have på ... såh ... nu er det altså med decimaltal.
Tak for jeres indlæg :-)
Mvh Lone
19 år30. juli 2005 kl. 14:10