lettere måde at finde rundt i dagbøgernes medlemslister?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

lettere måde at finde rundt i dagbøgernes medlemslister?
Jeg er rimelig ny på siden og noget af det som jeg har hæftet mig ved er den måde oversigten over alle offentlige dagbøger er bygget op. Jeg syntes det er besværligt at finde rundt i og kunne godt tænke mig f.eks. følgende faciliteter:

Kunne der ikke være en funktion hvor man (som på slankesiden.dk i sin tid) hvor man kunne liste medlemmer op i alfabetisk orden og liste dem op efter hvem der mon havde været forbi i dag.

Jeg har stor respekt for alle som seriøst prøver at tabe sig og bruger siden her som et arbejdsredskab, men jeg må også indrømme at jeg i mine egne bestræbelser umiddelbart ikke syntes at jeg har så meget til fælles med de unge piger på 15-19 år, så hvis medlemmerne måske kunne vælge om deres køn og alder og evt. vægt - hvis man har mod på det (som er oplyst i profil)måske kunne figurere i en kolonne ved siden af navnet – mit eget kunne f.eks. hedde: ulla b k/42.
Det ville i mange henseender gøre det lettere at finde de grupper som man primært kan identificere sig med, uden at man af den grund nødvendigvis holder andre ude.

Derudover – for at vende tilbage til dagbogen, så forstår jeg ikke hvorfor den er opbygget således at ugens 1. dag ligger i bunden i stedet for at man ugevis får et samlet overblik oppefra og ned, som er den naturlige læseretning. Er der nogen årsag til dette?

Jeg har stemt på printsiden. De øvrige punkter kan jeg ikke rigtig tage stilling til eller forholde mig til førend jeg er blevet lidt mere erfaren herinde, men mit 1-håndsindtryk er rigtig godt.
15 år14. januar 2009 kl. 12:56
re: lettere måde at finde rundt i dagbøgernes medlemslister?
Igen, jeg har haft de samme spørgsmål. Især den med dagbogen nederst har irriteret mig!

Med de offentlige dagbøger, ville det også være rart at kunne se om folk havde skrevet noget i deres dagbøger før man går ind i dem, fordi jeg bruger det ikek så meget for at se på maden men mere hvordan andre også har det hvis man kan sige det sådan...

Men hey, tak fordi du stiller spørgsmålene! Jeg har nemlig ikke taget mig sammen til at formulere noget, så det er fedt du gør.
15 år14. januar 2009 kl. 20:23
re: lettere måde at finde rundt i dagbøgernes medlemslister?
Ulla B> Du skulle gerne kunne se køn og alder, når brugeren har valgt at gøre deres profil synlig. Prøv at holde musen over navnet på den der har lavet indlægget her i forummet. Du kan f.eks. se det hos sqzee i denne tråd.

Angående alderen: Mener du her i forummet? Jeg har overvejet at dele op i BMI, således at man kun kan se og deltage i forums, hvori ens eget BMI-niveau ligger. F.eks. 18,5-22 ; 22-25 ; 25-30 ; 30-40 ; 40+

Jeg har overvejet ovenstående, da dette websites samlingspunkt netop er vægt og størrelse - og vel ikke så meget alder? Det kan godt ske, at jeg tager fejl?

Jeg kan sagtens forstå, at det er frustrerende at læse en tråd om, hvor frustrerende det er med 3 kilo, når man måske selv skal tabe 30. Derfor overvejede jeg opdelingen. Men det har jo også sine konsekvenser, så i første omgang satte jeg forummet 10+ på.

1. dag i bunden - hm... har vist blot tænkt at så ramte man den "seneste indtastning først". Men jeg kan da godt se, at det er lidt dumt, at man skal læse 4 uudfyldte dage før denne ... ja, det må jeg lige have lavet om!

Idéen med hvornår der er skrevet i bogen er også god! Den tager dog lidt længere tid at lave. Den sætter jeg på listen over fremtidige tiltag - klar til at få stemmer.

Mvh Lone
15 år23. januar 2009 kl. 16:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...