Forkert kcal i forhold til på pakningen.

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Forkert kcal i forhold til på pakningen.
Jeg har nu prøvet at indtaste de sukkerfrie slikprodukter jeg har købt, men antal kcal er meget højere her i programmet, end det der står på pakke, og jeg har tjekket flere gange - så tror ikke jeg har lavet fejl.
Er det fordi producenten prøver at snyde os forbruger - hvis man overhovedet kan det, eller hvad kan det skyldes?

P.S.
Jeg har normalt ikke problemer med de varer jeg indtaster.
16 år26. november 2008 kl. 18:23
re: Forkert kcal i forhold til på pakningen.
Tror skam ikke det er snyd, det passer nok bare ikke i forhold til udregningen i dette program.
Jeg indtastede også min egen vare, men da skrev den her i programmet cirka 15 kcal mindre end hvad jeg havde regnet ud.
Men det lyder til der var større forskel ved dig, kan ikke forklare hvad problemet kan skyldes.
16 år26. november 2008 kl. 20:35
Nej, det er det nok ikke. Det var bare lige den eneste forklaring jeg kunne finde.

Ja, programmet siger at der er dobbelt så mange kcal i, end det der står på pakken.

Jeg har også nogle gange haft mindre forskelle som den du skriver, men det går nok mere lige op til sidst.
16 år26. november 2008 kl. 21:18
Hvis der er mange kostfibre i slikket, kan det være forklaringen (bolcherne fra Isis er et kendt eksempel). Du kan vist stadig finde forklaringen herpå i hjælpen.
16 år26. november 2008 kl. 21:28
Arh mange tak for hjælpen :D

Havde slet ikke set der var et "hjælp" ikon.
16 år27. november 2008 kl. 11:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...