kære Lone =)

Du læser en tråd i debat > madital.dk

kære Lone =)
jeg ved ikke om det er mig som overser noget men jeg kunne godt mangle lidt at man kan redigere i det man indtaster i stedet for kun at kunne tilføje eller fjerne. Man kan jo fjerne og indtaste igen, det ved jeg. Men for nemhedens skyld håber jeg der kommer en rediger knap inde i indtast mad?? =)
Knus Sandra
16 år16. oktober 2008 kl. 16:51
re: kære Lone =)
Kære Sandra,
Her behøver jeg en uddybning. Hvad præcist har du brug for at redigere?

Du kan redigere måltidet - vælg blot din vare i listen til højre og vælg en anden type måltid.

Hvis du mener, at du gerne vil kunne redigere antal gram, så er dette ikke muligt på nuværende tidspunkt.
Men hvis du spiser noget to gange om dagen behøver det ikke stå som et punkt. Blot indtast f.eks. "rugbrød 40g" og igen senere "rugbrød 40g".

Ellers har jeg brug for uddybningen ;-)
Mvh Lone
16 år16. oktober 2008 kl. 23:12
Ved ikke helt om det er det du mangler men man kan godt rette fra f.eks. 120g til 100g.
Hvis du har forudindtastet f.eks. aftensmaden og så kun får 100g kylling istedet for 120g, kan du bare skrive -20g kylling, så retter den til :-)
16 år20. oktober 2008 kl. 14:36
ja jeg mente gram mæssigt. Hvis jeg skal taste kylling ind for at finde dén, og så skrive minus 20g så er det jo næsten ligeså besværligt som at slette og skrive det nye? Jeg mangler lidt man bare kan klikke på linien og så en rediger knap =) dovent måske, men det er ikke altid man har så meget tid til det jo
16 år26. oktober 2008 kl. 13:26
Ved du at du kan bruge enter-tasten til at komme hele vejen rundt på indtast-siden?

Stil dig i søg-feltet. Indtast "kyll" og tryk enter.
Vælg den rigtige kylling med piletasterne og tryk enter.
Vælg måltid med piletasterne, tast enter.
Tast gram og tryk enter.
... og så forfra igen ;-)

Hvis jeg laver en sådan rediger-knap kan det godt blive lidt forvirrende, hvis man tror man har tastet noget ind (og så blot glemt at vælge noget til venstre). Så kan programmet jo ændre en vægt til højre uden man opdager det.

Ellers skal jeg i al fald lave nogle helt nye taster til det.

Desværre har jeg næsten ingen tid til programmet lige pt. Jeg er ude i mit første år som lærer og har nok, at se til. Så jeg har ikke lavet på programmet i et stykke tid. Jeg håber dog på et tidspunkt at få tid til at kigge på det igen.

Mvh Lone
16 år26. oktober 2008 kl. 18:07
Ja den bruger jeg lystigt =) og tabulator til at komme hen til gram knappen.
Det er også helt fint. Er glad for programmet overhovedet er der ;)
16 år26. oktober 2008 kl. 18:37
Glimrende tip for øvrigt med at skifte måltid =)
den havde jeg ikke gennemskuet!
16 år26. oktober 2008 kl. 18:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...