#1 af Frk Jakob (slettet)
Tabt vægt
Du læser en tråd i debat > madital.dkFrk Jakob (slettet)
Tabt vægt
Den vægt der står når man logger ind, man har tabt, hvorfor er det ikke ens totale vægttab? Altså fra dag 1 man startede? jeg har lavet mit mål om, sådan at det går fra start, men burde man ikke kunne lave et nyt mål hver 14. dag fx, og så stadig se det totale vægttab i kg når man logger ind? Altså tillykke med de XXX kg du har tabt indtil nu...
16 år26. august 2008 kl. 00:11
Kaktus (slettet)
re: Tabt vægt
Det samlede vægttab kan du jo se på din vægtkurve :)
For mig fungerer det fint, at hakke vægttabet op i mindre bidder - dvs ud fra det seneste mål.
Det virker mere overskueligt, at se på tryk, at man har tabt xx kg af det man havde som mål, og at man nu kun mangler xx kg :)
Jeg vil gerne tabe 20-25 kg mere, men nyder de "små" sejre der er hen ad vejen - og er mega stolt af mig selv, når jeg når et mål :)
Men sådan er vi nok så forskellige :)
For mig fungerer det fint, at hakke vægttabet op i mindre bidder - dvs ud fra det seneste mål.
Det virker mere overskueligt, at se på tryk, at man har tabt xx kg af det man havde som mål, og at man nu kun mangler xx kg :)
Jeg vil gerne tabe 20-25 kg mere, men nyder de "små" sejre der er hen ad vejen - og er mega stolt af mig selv, når jeg når et mål :)
Men sådan er vi nok så forskellige :)
16 år26. august 2008 kl. 10:39
Frk Jakob (slettet)
ja jeg ville gerne have på skrift hver gang jeg åbenede op hvor mange kg jeg i alt havde tabt... nu har jeg måtte lave mit mål om, så det gælder fra start til nu... og jeg må så gøre det hver gang jeg når min dato (ca hver 14 dag) det synes jeg bare er irriterende :) Måske kunne man vælge om man vill se al væt man havde tabt eller vægt tabt at ens mål...
16 år26. august 2008 kl. 13:55
Kaktus (slettet)
Måske Lone kan hjælpe?
PS Jeg laver også nye mål med jævne mellemrum - ca hver 4. uge - det bestemmer man jo selv :)
PS Jeg laver også nye mål med jævne mellemrum - ca hver 4. uge - det bestemmer man jo selv :)
16 år26. august 2008 kl. 14:16
iakob
Jeg brugte også den med at sætte mål på 14 dage og jeg var godt tilfreds med at kunne se det tab jeg havde i målperioden.
Men jeg kan ikke se noget i vejen for et ændringsønske til programmet, hvor begge mål blev vist (hvis målets startdato ikke er det samme som profilens startdato).
Problemerne opstår vel først hvis en person har en profil, taber lidt, forsvinder fra sitet. Tager på, ender med en ny vægt der er højere end den oprindelige startvægt og så kommer tilbage og prøver at tabe sig igen. Det vil være lidt nedtur hvis man 3 gange om dagen i den første 3 måneder skal se beskeder af typen: "Du har nu kun taget 9 kilo på" fra en sur smiley. Så forskellen skulle måske vises fra den højste vægt der har været?
Men jeg kan ikke se noget i vejen for et ændringsønske til programmet, hvor begge mål blev vist (hvis målets startdato ikke er det samme som profilens startdato).
Problemerne opstår vel først hvis en person har en profil, taber lidt, forsvinder fra sitet. Tager på, ender med en ny vægt der er højere end den oprindelige startvægt og så kommer tilbage og prøver at tabe sig igen. Det vil være lidt nedtur hvis man 3 gange om dagen i den første 3 måneder skal se beskeder af typen: "Du har nu kun taget 9 kilo på" fra en sur smiley. Så forskellen skulle måske vises fra den højste vægt der har været?
16 år26. august 2008 kl. 14:19
Lone
administrator
administrator
Jeg er læst jeres indlæg og funderet lidt over det. Jeg har tidligere tænkt på det med "vægt fra start" ... men som iakob skriver, kan det godt være lidt svært at holde styr på.
MEN jeg tror nu alligevel, at jeg nu kunne have en løsning. Når man sætter sig et mål kunne det være muligt at krydse af, om det er et "overordnet mål" eller et "delmål". På den måde ser jeg sådan lige at det kan virke, uden at vi rammer problemerne.
Det kommer på TO DO listen ;-) Tak for indlæggene.
Mvh Lone
MEN jeg tror nu alligevel, at jeg nu kunne have en løsning. Når man sætter sig et mål kunne det være muligt at krydse af, om det er et "overordnet mål" eller et "delmål". På den måde ser jeg sådan lige at det kan virke, uden at vi rammer problemerne.
Det kommer på TO DO listen ;-) Tak for indlæggene.
Mvh Lone
16 år26. august 2008 kl. 22:35
Kaktus (slettet)
Iacob> Du er for sjov :) "Du har nu kun taget 9 kg på"..... Hahaha Ubetaleligt - og meget, meget deprimerende hvis det var tilfældet.
Tak for et godt grin :)
Tak for et godt grin :)
16 år27. august 2008 kl. 11:28
Frk Jakob (slettet)
Der kunne jo stå du har nu tabt 9 kg og så ikke være en smilie :) og kun hvis man havde tabt sig stod der det...
TAk LOne
TAk LOne
16 år27. august 2008 kl. 21:47