#1 af Frøken Heegaard (slettet)
Udregning af Kcal ifht sammenkogte retter?
Du læser en tråd i debat > madital.dkFrøken Heegaard (slettet)
Udregning af Kcal ifht sammenkogte retter?
Ja, jeg ved ikke lige om spørgsmålet skal ligge her, men hvordan regner man ud hvor mange kcal der er f.eks i en lasagne, kødsovs eller andre retter hvor grønsager, kød osv er blandet sammen?
16 år4. august 2008 kl. 12:38
Kaktus (slettet)
re: Udregning af Kcal ifht sammenkogte retter?
Den "besværlige" måde:
Mens du laver lasagnen, vejer du alt af og taster ind under "ny opskrift".
Når du så spiser f.eks. 150 g af lasagnen regner Madital ud, hvad du har fået ialt. Fordelen er, at den også regner ud, hvor mange grøntsager du har fået...
Den "nemme" måde:
Slå op på nettet og find en gennemsnitsberegning for lasagne og tast så tallene (fedt, protein, kulhydrat) ind under "ny vare"
Mens du laver lasagnen, vejer du alt af og taster ind under "ny opskrift".
Når du så spiser f.eks. 150 g af lasagnen regner Madital ud, hvad du har fået ialt. Fordelen er, at den også regner ud, hvor mange grøntsager du har fået...
Den "nemme" måde:
Slå op på nettet og find en gennemsnitsberegning for lasagne og tast så tallene (fedt, protein, kulhydrat) ind under "ny vare"
16 år4. august 2008 kl. 13:45
Frøken Heegaard (slettet)
Tusind tak for svar, havde ikke set at der var noget der hed Ny opskrift, troede nemlig kun der var Ny vare.
16 år4. august 2008 kl. 14:22
Kaktus (slettet)
Velbekomme :)
Når jeg én gang har tastet ind for f.eks. kødsauce eller lasagne kalder jeg dem for "Lasagne 5/8-08" eller "kødsauce 18/7-08" og så bruger jeg opskriften når jeg fremover spiser lasagne.
Tror ikke, at det betyder det helt vilde, at der f.eks. er rød peber i den oprindelige opskrift, men sidst jeg lavede lasagne, var rød peber ikke til at opdrive.
Når jeg én gang har tastet ind for f.eks. kødsauce eller lasagne kalder jeg dem for "Lasagne 5/8-08" eller "kødsauce 18/7-08" og så bruger jeg opskriften når jeg fremover spiser lasagne.
Tror ikke, at det betyder det helt vilde, at der f.eks. er rød peber i den oprindelige opskrift, men sidst jeg lavede lasagne, var rød peber ikke til at opdrive.
16 år5. august 2008 kl. 09:58