#2 af Kirsten P (slettet)
Ny bruger! hjælp
Du læser en tråd i debat > madital.dkKirsten P (slettet)
re: Ny bruger! hjælp
1. du kan indtaste hele portionen under ny opskrift, og så veje din andel så regner programmet selv ud hvor mange kalorier du får
energifordelingen og måltidsfordelingen har jeg også besvær med at få glade. men i det lange løb udligner det sig selv. Det kan du se når du har tastet ind en uge så kan du tage gennemsnittet, og senere igen for 14 dage og 4 uger.
energifordelingen og måltidsfordelingen har jeg også besvær med at få glade. men i det lange løb udligner det sig selv. Det kan du se når du har tastet ind en uge så kan du tage gennemsnittet, og senere igen for 14 dage og 4 uger.
16 år23. juli 2008 kl. 16:21
svalle (slettet)
tak for det. Jeg havde imellemtiden fundet ud af det med opskrifterne og det hjalp.
16 år23. juli 2008 kl. 16:29
Frk Jakob (slettet)
Du skal bare have minimum 1200 kcal om dagen. Men nogle fungere jo bedre med lidt mere mad :)
Du kan da bare spise lidt mere til hvert måltid for at få den smilei glad?? Jeg er dog personligt ret ligeglad, da mine 6 måltider nærmest er lige store... så mine mellemmåltider fylder % mæssigt alt for meget... men det vigtigste i min verden er bare at jeg får mine måltider fordelt over hele dagen og ikke er sulten. så betyder det andet knapt så meget :)
Men der går lidt sport i at få glade smilies...
Du kan da bare spise lidt mere til hvert måltid for at få den smilei glad?? Jeg er dog personligt ret ligeglad, da mine 6 måltider nærmest er lige store... så mine mellemmåltider fylder % mæssigt alt for meget... men det vigtigste i min verden er bare at jeg får mine måltider fordelt over hele dagen og ikke er sulten. så betyder det andet knapt så meget :)
Men der går lidt sport i at få glade smilies...
16 år23. juli 2008 kl. 23:57
svalle (slettet)
Ja jeg tror også bare at jeg spiser så jeg er mæt og kan se der er et vægttab.
16 år24. juli 2008 kl. 12:22
1. Når man laver enten sovs eller sammenkogt ret, og ens mand også spiser af det, hvordan regner man så sin portion ud?Alt skal jo tastes i gram og det kan jeg jo kun vide hvis jeg laver en portion til mig og en til ham.
2. Det e rmig umuligt at få en glad smily i energi fordeling og den med flerumættede. Er det ok når de andre er glade?
3. hvis min procentfordeling af måltider skal være rigtig så har jeg et underskud på omkring 1000kcal om dagen, er det for meget?
Jeg håber der er nogen der kan svare mig, for man er jo lidt i tvivl, og jeg vil gerne bruge siden optimalt.
Sanne