Ændrede tal

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Ændrede tal
Hej Lone.

Jeg lagde mærke til i dag at mit minimumsindtag har ændret sig fra 1447 kcal til 1200 kcal.

Og at det er med tilbagevirkende kraft.
Hvad skyldes ændringen?

Er 1200 kcal det man regner med generelt er lavgrænsen for hvor lidt kroppen kan klare sig for?
16 år12. juli 2008 kl. 11:52
re: Ændrede tal
Jeg har ændret tallet, da der har været skriveri pga. det påsatte minimum, så indtil videre har programmet 1200 kcal som minimum.

Jeg undersøger det nærmere for at se, hvor meget man siger som minimum.

Mvh Lone
16 år12. juli 2008 kl. 12:17
Okay...

Glæder mig til at høre svaret :-)
16 år12. juli 2008 kl. 14:30
Det gør jeg også for jeg kunne se at jeg bevægede mig på grænsen til minimum for at tabe det jeg skulle i forhold til mit mål.
16 år21. juli 2008 kl. 13:04
Jeg skrev til Motions- og Ernæringsrådet den 12. men jeg har endnu ikke fået noget svar, så det kommer måske ikke.

Jeg holder fast i spørgsmålet indtil jeg finder et brugbart svar ...

Mvh Lone
16 år26. juli 2008 kl. 11:51
Hej Lone.

Jeg er en af dem, der påpegede det i starten da tallene blev ændret.

I dag snakkede jeg med en sygeplejerske - og har også researchet lidt rundt omkring (dog uden at finde et entydigt svar), men det tyder på at når man spise UNDER det antal kalorier, som kroppen bruger til opbygning af celler, hud, hår, negle, almen funktion osv, så tærer det på kroppens organer, muskler, knogler osv.

Det er derfor IKKE SUNDT eller anbefalelsesværdigt at spise mindre end ens basale stofsskifte ligger på. Hvis man vil forøge sin difference mht. kalorier og indtag, skal der derfor motion til for at det stadig skal være sundt.

Synes derfor at det ville være en rigtig god idé at gå tilbage til sådan som det virkede en kort overgang (hvor basal stofskiftet er udregnet og står anført som minimumsindtag) fremfor at der står min. 1200 kcal, da det er alt for lidt i forhold til det, der er sundt.
16 år2. august 2008 kl. 13:14
Hej Anonyme,

Jeg har i opbygningen af Madital.dk været meget opmærksom på at benytte gode kilder.

Jeg bliver simpelthen nødt til at høre eller finde en pålidelig kilde, som kommer med anbefalinger på dette punkt, for at jeg vil ændre det i programmet. Dermed er din sikkerhed også for, at programmet er pålideligt i forhold til de andre oplysninger.

Det er muligt, at det er sandt, at det tærer på kroppen - det mener jeg også selv at have læst. MEN der er inden for sundhedsoplysningen rigtig mange modstridende udtalelser om dette, så jeg bliver simpelthen nødt til at læne mig op ad pålidelige kilder som f.eks. vores offentlige sundhedsinstanser og deres udtalelser. Det er både for din skyld som bruger og for min egen, fordi jeg skal og vil kunne stå inde for det jeg laver :-)

Hertil skal så siges, at jeg allerede modsiger mig selv, idét jeg ikke har nogen pålidelig kilde, der siger 1200 kcal. Min argumentation for at vælge de 1200 indtil jeg finder frem til et nærmere svar er, at basalbehovet for nogles vedkommende er rigtig lavt - dvs. man stort set ikke kan gennemgå et vægttab så ... men der er i det mindste sat et minimumsindtag, for jeg har samtidig tidligere set, at nogle indtaster meget lidt mad om dagen - hvilket munder ud i, at man må tilbage hertil efter at have taget på. Det var i øvrigt dette, som i første omgang fik mine tanker på mindsteindtag - for jeg går ind for langsigtede løsninger, der holder ;-) Og det opnår man ikke ved at tage periodevise sultekure :-|

Jeg har endnu ikke fundet, hvad jeg søger, så jeg opfordrer stadig til at folk sender et link fra sundhedsstyrelsen, fødevarestyrelsen eller andet, som konkluderer noget ud fra mindsteindtag.

Mvh Lone
16 år21. august 2008 kl. 17:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...