Vil godt tilslutte mig den med minimumsindtaget, som vist kører i flere tråde efterhånden.
Det kan godt være at det er det indtag som svarer til at holde basal funktionerne kørende, men når man nu har masser af fedt og ta' af , forstår jeg ikke helt hvorfor de ikke bare kan hentes der......
Ved at f.eks fedmeopererede skal indtage 1200kcal om dagen, og at den kur de kommer på, inden operationen også består af 1200Kcal, så sygehusene kører tilsyneladende med 1200kcal som optimalt indtag ved slankekure og vel også som det der sundhedsmæssigt er forsvarligt.......
Jeg har tidligere kun brugt sultekure, hvor jeg dog aldrig har tabt mere end 4-8 kilo ialt , hvilket jeg tolker som at jeg har fået bragt kroppen i hungersnøds-mode. Nu spiser jeg gns. 1300-1400kcal om dagen og taber mig knapt et kilo om ugen (siden januar), men jeg er jo stadig nervøs for om jeg bringer kroppen i en uholdbar situation. Derfor interessen, for baggrunden, for at jeg nu ikke kan få smilier på indtaget.
Minimumsindtaget
Du læser en tråd i debat > madital.dkveile
re: Minimumsindtaget
16 år10. juli 2008 kl. 08:39
Lone
administrator
administrator
re: Minimumsindtaget
Jeg har ændret minimumsindtaget til 1200 kcal indtil videre.
Mvh Lone
Mvh Lone
16 år12. juli 2008 kl. 12:28
Jeg er i tvivl om hvad den der nye funktion, der fortæller hvor meget kroppen minimum har brug for, hvordan den skal bruges.
Min siger typisk at kroppen har brug for ca. 1500 kcal - og det er en del mere end jeg plejer at spise- i hvertfald når dagen er gået som ønsket ;-)
Jeg går ud fra at minimums indtaget er beregnet ud fra det kroppen har brug for for at fungere almindeligt, når man ikke motionerer eller bevæger sig overhovedet.
Men hvad sker der hvis man spiser 1200 kcal dagligt i stedet for minimumsindtaget?
Er det der hvor kroppen tror der er hungersnød eller?
Går det ud over kroppens opbygning af celler osv?
Jeg synes at alt afhængig af hvordan jeg bruger de 1200 daglige kcal føler jeg ikke sult - er det så stadig nødvendigt at spise det antal kcal som minimumsindtaget angiver?
Ja, hvordan skal den lige bruges den der med hvad kroppen minimum har brug for?