#2 af bruger slettet
Måltid/motion-grafen - en dag forskudt?
Du læser en tråd i debat > madital.dkbruger slettet
re: Måltid/motion-grafen - en dag forskudt?
....og en anden ting. Du skriver at smileyen først kommer frem, når man har indtaget et minimum af kalorier, men jeg oplever at smileyen er sur helt indtil man kun har så meget underskud, som beregningen viser man har behov for. Ang. den beregning ligner det i øvrigt det man skal tabe sig i gennemsnit hver dag indenfor den periode man vil opnå sit mål, og det ville være en meget smartere funtion, hvis beregningen blev opdateret udfra ens konkrete vægt den pågældende dag.
16 år3. juli 2008 kl. 09:54
Pokemom (slettet)
enig i det sidste...ville være bedre hvis beregningen skete ud fra aktual vægt og ik gennemsnit.
16 år3. juli 2008 kl. 13:01
veile
Jeg er så uenig. Det er jo ikke vigtigt om man hver dag rammer det præcise underskud, men blot at man rammer gennemsnitligt over hele perioden. Hvis man kan se at ens gennemsnitlige underskud for de seneste 14 dage ligger under det nødvendige må man jo bare øge underskudet.
Vægten er jo ikke direkte afhængig af dag til dag indtaget men der i mod det gennemsnitlige indtag over en længere periode. Derfor giver det god mening ikke at forvirre ved at lade den vise et nyt tal hver dag afhængig af hvad vægten lige sagde til morgen.
Hvis du gerne vil have præcist at vide hvad du skal spise resten af målperioden i forhold til dagsvægten, kan du jo ændre dit mål hver dag så det starter i dag med den aktuelle vægt.
Vægten er jo ikke direkte afhængig af dag til dag indtaget men der i mod det gennemsnitlige indtag over en længere periode. Derfor giver det god mening ikke at forvirre ved at lade den vise et nyt tal hver dag afhængig af hvad vægten lige sagde til morgen.
Hvis du gerne vil have præcist at vide hvad du skal spise resten af målperioden i forhold til dagsvægten, kan du jo ændre dit mål hver dag så det starter i dag med den aktuelle vægt.
16 år3. juli 2008 kl. 14:57
Lone
administrator
administrator
Hov ja, jeg har skevet det i forhold til indtag - men har lavet det i forhold til underskud. Det er nu rettet til indtag.
Mht det gennemsnitlige underskud så bliver det beregnet præcist i forhold til dag og vægt ... og der bliver så taget et gennemsnit af dette. Det må være det nærmeste man kan komme det rigtige tal.
Jeg kigger lige på motionsgrafen!
Mvh Lone
Mht det gennemsnitlige underskud så bliver det beregnet præcist i forhold til dag og vægt ... og der bliver så taget et gennemsnit af dette. Det må være det nærmeste man kan komme det rigtige tal.
Jeg kigger lige på motionsgrafen!
Mvh Lone
16 år3. juli 2008 kl. 16:59
Lone
administrator
administrator
Så skulle det være rettet - ganske få gange er der forskel i min udviklingsudgave - og madital her på nettet. Dette var desværre en af dem, men jeg er kommet om ved det på en anden måde.
Så nu skulle det gerne være som det skal :-)
Mvh Lone
Så nu skulle det gerne være som det skal :-)
Mvh Lone
16 år3. juli 2008 kl. 19:03
Først vil jeg lige sige at ovennævnte graf er en genial opfindelse :-)
Men det virker bare som om motionssøjlen er en dag forskudt i forhold til måltidssøjlen. I hver fald kan man på min graf ikke se første dags motion, og første dags kost står så klinet op af anden dags motion (jeg startede for tre dage siden, derfor benævnelsen første og anden dag).
Tak for et godt site!
Mvh Maiken