Smiley-oversigt for igår?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Smiley-oversigt for igår?
Jeg taster ind i mellem først de sidste fødevarer for dagen ind efter kl 24. Men jeg kan så ikke finde smiley-oversigten. :(
Den kan jeg kun finde for dags dato ellers som et gennemsnit for en periode.
Kan man finde smiley-oversigten for en specifik dato bagudrettet?
16 år27. maj 2008 kl. 12:03
re: Smiley-oversigt for igår?
Hvis du vil indtaste/se en enkelt dag forskellig fra dags dato skal du ændre datoen.

Det gør du ved at klikke på den lille dato under logoet - og så indtaste den dato du vil se for (på denne måde ændrer du også fødevarerne/motionen for ældre datoer).

Den dato man ændrer for vises altid under logoet.

Mvh Lone
16 år27. maj 2008 kl. 12:06
Hej Lone
Tak for dit hurtige svar.
Der går jo sport i ,at få flere og flere glade smiley´er :)
Eller som i går - hvor jeg havde en slem off-day - at kunne nærlæse sine synder og forhåbentlig konkludere, at med så mange sure smiley´er, er det bare om at finde motivationen frem igen ;)
16 år27. maj 2008 kl. 12:14
Hej - jeg har også et spørgsmål i forbindelse med smiley funktionen, som der måske er nogen der kan svare på.

Jeg får meget sjældent smiley på fordelingen mellem kulhydrat, protein og fedt - det ser ud til at jeg spiser for meget protein, for lidt fedt (eller lige rigtigt), og for lidt kulhydrat.

Men jeg forsøger fakr´tisk helt med vilje at spise mindre kulhydrat og spiser kun begrænset brød mv (som ellers er det jeg elsker allermest) - fordi jeg faktisk tror at dette var den last jeg havde før i tiden.

Ifølge I Form (det nyeste blad) giver det også god mening at skrue op for protein og ned for kulhydrat indtaget, så mit spørgsmål lyder på om de her anbefalede mængder svarer til hvad normalvægtige anbefales at spise, eller om det rent faktisk også er anbefalingen for folk der gene vil tabe sig (tænker at fordelingen kunne være foskellig om dte er det ene eller det andet, men det er de generelle anbefalinger, der er angivet her)

Jeg har nu vænnet mig til at få sure smileys på dte punkt, men ville da alligevel gerne vide, om jeg er helt forkert på den.

Bettina
16 år28. maj 2008 kl. 10:44
Jeg er overbevist om at smileyerne gives for den fordeling som sundhedsstyrelsen har anbefalet for befolkningen som et hele.

Når man er på kur er det en dårlig idé at fjerne dele af ens kost, som kroppen har brug for - men man kan naturligvis sagtens skære ned til det niveau som kroppen har brug for.

Jeg har nu også haft lidt problemer med kulhydraterne - men lige nu går det fint. Smiley for de sidste 4 uger. Jeg spiser havregryn til morgenmad, normalt et helt stykke rugbrød til frokost med grove grøntsager og naturligvis også grøntsager til aftensmaden - samt pasta/ris/kartofler og-eller brød.

Fidusen, tror jeg, er også at kikke efter kostfiber smileyen. Og prøve at holde lidt igen med ting med hvedemel i - gå efter grove pasta, kartofler, grove grøntsager og naturligvis groft brød. Grahamsbrød, sigtebrød og rugbrød er grove brød hvis der altså er en anstændig mængde af de benævnende meltyper i brødet.
16 år28. maj 2008 kl. 12:40
Jeg har fra et andet sted en anden anbefaling af fordelingen mellem kulhydrater, fedt og protein når man skal tabe sig, men den giver sure smiley her
16 år28. maj 2008 kl. 15:03
Da der er mest energi i fedt og mindst i protein, så kan man godt tabe sig ved fedtfri kost - og også ved kulhydratfattig kost.

Men det er ikke nødvendigvis sundt og de fleste overvægtige tager ret lang tid om at tabe sig alene fordi der er mange kilo der skal af. Derfor er sundheden mens man taber sig naturligvis også en faktor.

Kroppen har brug for det hele og hvis man spiser sit forbrug - 2000 kj om dagen så taber man sig ½ kilo om ugen. Det giver bedst mening at give kroppen det den skal bruge mens man bruger ½-2 år på at tabe sig og at man så også bruger kuren som en tid hvor man indlærer nye sunde spisevaner. Fordi så er det bare at gøre som man hele tiden har gjort når kuren er ovre men med lidt kj at gøre godt med.
16 år29. maj 2008 kl. 09:28
Hej Jakob,

ja - jeg er enig i hvad du siger - men.... nu er det sådan at det vægttab jeg gerne vil opnå ligger omkring 3 kilo. Jeg har i mange år ligget temmelig stabilt, men har ikke rigtigt kunnet komme af med det sidste.

jeg har altid spist sundt og fedtfattigt, men har fra naturens side sådan en krop, der tager på ved synes af et stykke chokolade (som jeg heldigvis ikke er særlig forfalden til)

Jeg kommer til at passe på resten af mit liv, men som sagt har jeg været vant til at gøre det med undtagelse af de små eskapader der følger med en bytur og sådan.

Så ud fra det indtag jeg har og de fødevarer jeg spiser burde jeg nok ligge lidt lavere end jeg gør - og jeg har ved at indtaste her, forsøgt at finde ud af, hvad det så er i min kost, der ikke er så godt for lige mig.
Det er derfor tankerne er gået på at det kunne være kulhydrat indtaget, idet jeg altid har elsket rugbrød (foretrækker til enhver tid en rugbrødsmad fremfor en kage), samt kartofler.

Så det var såmænd bare en tanke i den retning.

Jeg skal lige sige, at jeg faktisk ikke har ændret min kost det store efter at jeg er begyndt at taste ind måske lige med undtagelse af at jeg eventuelt tager lidt færre mandler når jeg skal snolde eller måske et stykke rugbrød mindre.

Jeg indtager i gennemsnit 1500 kcal om dagen og jeg taber bestemt ikke ½ kilo om ugen,. Det er heller ikke hvad jeg vil, men jeg taber mig i det hele taget ikke rigtigt, så jeg er stadig på jagt efter svaret til hvad det er jeg gør forkert med henblik på lige netop min krop :-)

Men endnu engang tak for dine indlæg, de er altid meget inspirerende og informative.

God solskins dag
Bettina

16 år29. maj 2008 kl. 10:21
Hvis man bare skal smide 3 kilo så kan man gøre det på 3-5 uger og så kan man tillade sig at være lidt mere usund.

Jeg synes dog at det er mærkeligt at det skulle være nødvendigt at sortere sunde ting som rugbrød og kartofler ud af kosten på og så spise forholdsvis mere kød og fedt. Ernæringseksperterne hyler og skriger jo på at vi netop skal spise mere rugbrød.

Danskere spiser i forvejen for meget kød, så med mindre du er supersund eller vegetar, så ville jeg have gættet på at du med fordel kunne bytte kød ud med grove grøntsager. Dvs mindre kød og mere kål og rodfrugter.

Men.. hvis det virker for dig så er det jo godt. Jeg går ikke ud fra man dør af at spise 2-5 % for lidt kulhydrat dagligt i forhold til anbefalingerne. Mine 15-20 år med alt for meget fedt, sukker og protein har da ikke slået mig ihjel endnu ;-)
16 år29. maj 2008 kl. 15:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });