Færdigretter - hvordan?

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Færdigretter - hvordan?
jeg tyer, og det indrømmer jeg gerne, indimellem til færdigretter....
men i den forbindelse har jeg oplevet et problem....

når jeg prøver at taste det ind som en "vare" så kan jeg ikke få den til at ramme det angivede kalorieindtag....
det samme sker hvis jeg prøver at måle ud og indtaste det som en "opskrift"....

jeg synes ærlig talt der i det der "indtast varer" felt, mangler et Kcal felt, hvor man kan angive præcis hvor mange kcal en given varer indeholder pr 100 g....

hvordan løser man den her?
16 år23. maj 2008 kl. 19:23
re: Færdigretter - hvordan?
Dette spørgsmål er stillet før, så derfor er det oprettet under "Hjælp".

Klik på 2. link under mad/kalorier, som hedder "Programmets kalorieberegninger stemmer ikke overens med ..."

Mvh Lone
16 år23. maj 2008 kl. 20:17
Nu kan jeg ikke helt gennemskue systemet, men er der slet ikke nogen mulighed for at man kan programmere sig ud af det, sådan at man feks kan indtaste et bestemt kalorieantal ud for "personlige fødevarer", når man indtaster selv feks?

Det ville IMO højne kvaliteten af systemet, og gøre det nemmere for os almindelig dødelige at bruge det til hverdag....

desværre synes jeg nemlig at systemet kun kan bruges som en "guide line" mere end et egentligt redskab, ud fra netop den lille finte... for netop fordi man kører med "standart varer" gør det udregningen upræcis i forhold til det reelle indtag....

er systemet her "færdigt" eller arbejder i på at forbedre det?
16 år23. maj 2008 kl. 22:09
Systemet her bliver aldrig færdigt :-) Jeg arbejder på det når jeg har tiden til det.

Problematikken omkring kalorieantal i fødevarer vil altid være der. Uanset hvilket kostprogram, du benytter dig af.
Lad os sige, at der i en vare er 200 kcal/100g, hvis man beregner efter de energigivende næringsstoffer (protein, kulhydrat, fedt og alkohol). Men på pakken står der måske 218 kcal (det skyldes at det samlede energital ofte findes separat og ikke udregnes efter en formel).

Hvad skal programmet så angive de sidste 18 kcal som? Den problematik vil altid være der (jeg har i al fald ikke set det løst noget sted indtil videre).

Du skriver, at systemet kun kan bruges som en "guide line". Det er sandt - og uanset hvad vil det aldrig kunne give et præcist billede af virkeligheden. Dette syntes jeg selv var ganske irriterende i begyndelsen, men det har vist sig, at vægtforandringerne følger de fastsatte mål rigtig pænt, så på den måde har jeg oplevet at de små forskelle ophæver hinanden.

Det er det eneste svar jeg kan komme med til denne problematik.

Så svaret er ja, programmet bliver videreudviklet, men desværre kan dette område ikke gøres mere præcist.

Mvh Lone
16 år23. maj 2008 kl. 23:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });