Udregning af motion
Du læser en tråd i debat > madital.dkiakob
re: Udregning af motion
Det er fordi aktivitetsniveauet på din profil kun bruges hvis du slet ikke taster data ind.
Hvis du taster nogle data ind, så beregnes resten af din dag som 8 timers søvn og resten som "stillestående arbejde". Det står i toppen, der hvor du taster motion ind (du er i øvrigt ikke den første der undrer dig, men jeg har ikke set nogle bedre forslag).
Det bedste ville nok være hvis du taster motion ind, søvn og så finder en aktivitet som passer i niveau til resten af din dag.
Hvis du taster nogle data ind, så beregnes resten af din dag som 8 timers søvn og resten som "stillestående arbejde". Det står i toppen, der hvor du taster motion ind (du er i øvrigt ikke den første der undrer dig, men jeg har ikke set nogle bedre forslag).
Det bedste ville nok være hvis du taster motion ind, søvn og så finder en aktivitet som passer i niveau til resten af din dag.
16 år8. april 2008 kl. 09:18
I min profil har jeg sat mit generelle aktivitetsniveau lavt - det giver i oversigten et aktivitetsniveau med en faktor 1,6 og en samlet forbrændning på ca. 12.300 kJ. I motionsoversigten er der kun en linie - nemlig mit beregnede aktivitetsniveau.
Hvis jeg så indtaster en times gang - moderat, så ændres hele motionsberegning.
Nu er der lige pludselig 3 linier i motionsoversigten:
gang 1 time - faktor 3,3
søvn 8 timer - faktor 0,9
generel aktivitetsniveau 15 timer - faktor 1,6.
Det giver en aktivitetsfaktor på 1,5 og en forbrænding på ca. 11.500 kJ.
Det virker ikke særligt logisk, at der lige pludselig ryger søvn med der trækker hele regnestykket nedad.