Æv hvor er det altså bare surt, at der ikke står vitaminer, mineraler mv. på bagsiden af ret mange madvarer ... !! Det har jo en vis betydning når man går ind og taster egne varer ind, altså varer om ikke er i registeret ... Bliver der på en eller anden måde taget forholdregler for det ?
MVH Carina
17 år1. april 2008 kl. 19:54
Lone administrator
#2 af Lone (administrator)
re: Vitaminer
Hej Carina,
Nej, der bliver ikke taget forholdsregler for det her i programmet. Jeg er bevidst om problemet, men har desværre ikke en løsning.
Mvh Lone
17 år1. april 2008 kl. 20:10
claus (slettet)
#3 af claus (slettet)
Jeg har gjort det, at for de varer, jeg selv har indtastet og bruger tit, der har jeg fundet vejledende værdier for tilsvarende varer på nettet for i det mindste at have tastet noget realistisk ind. Jeg fandt en god side engang, hvor de mest almindelige ting stod, men nu kan jeg ikke lige huske den.
Men det er nok den bedste måde at gøre det på...
17 år1. april 2008 kl. 21:20
Fisk
#4 af Fisk
Jeg googler den pågældende vare, og finder nogle gange værdierne hos fabrikanten, andre gange hos forskellige offentlige institutioner. Det tager godt nok lidt tid, men det er jo ikke så tit det står på.
17 år2. april 2008 kl. 11:07
lilja (slettet)
#5 af lilja (slettet)
Har i ikke nogle gode links ?
Har også prøvet at google, hvor jeg da også finde næringsværdi af f.eks. rucola, altså fedt, protein og kulhydrater, men der står intet om vitaminer eller mineraler... og kan slet ikke finde noget om det. Der står flere steder at der er masser af vitaminer i, men ikke hvor meget af hvad.
Er der ikke nogen, der har nogle gode steder at kigge, hvor der står mere præcist hvad madvarerne indeholder ?
KH Carina
17 år2. april 2008 kl. 13:26
lilja (slettet)
#6 af lilja (slettet)
Lone
Forresten vil jeg lige sige TAK for denne fantastiske side du har brygget sammen *SS*
Der er også andre sider på nettet med tilsvarende informationer. Der er også nogen, der er mere overskuelige, men den her var lige der, hvor jeg kunne finde Rucola.
Ellers kan du jo altid spørge inde i kostgruppen, hvis der er en helt specifik vare, du bare ikke kan finde, så kan det være, der er andre, der har fundet den et sted...
Det har jo en vis betydning når man går ind og taster egne varer ind, altså varer om ikke er i registeret ...
Bliver der på en eller anden måde taget forholdregler for det ?
MVH
Carina