Tilsat sukker

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Tilsat sukker
Tilsat sukker - er det det tal, man ser i fabrikantens oplysninger - der hvor der står "kulhydrater xx%, heraf sukkerarter xx%?
16 år1. april 2008 kl. 09:37
re: Tilsat sukker
Så vidt jeg ved, ja.
16 år1. april 2008 kl. 10:17
Jeg har tidligere fået følgende svar fra afd. for ernæring, fødevareinstituttet:

"Tilsat sukker er et skrivebordstal - altså en værdi, det ikke er muligt at analysere. Tilsat sukker indgår i tilgængelig kulhydrat."

Tilgængeligt kulhydrat er i denne forbindelse det der blot betegnes "kulhydrat" på varedeklarationer.

I sukkerarter indgår så vidt jeg ved flere sukkerarter end "tilsat sukker".

Jeg kan desværre ikke komme svaret nærmere.

Mvh Lone
16 år1. april 2008 kl. 20:08
Tak for jeres svar. For at komme så tæt som muligt på virkeligheden, når jeg indtaster en vare, så skal jeg altså indtaste den mængde kulhydrat, varedeklarationen angiver, under "kulhydrat", og den mængde "heraf sukkerarter", der angives, under "tilsat sukker"? Andet kan jeg vel ikke gøre?
På forhånd tak for endnu et svar til den tungnemme.
16 år2. april 2008 kl. 11:04
Sådan gør jeg i hvert tilfælde.
16 år4. april 2008 kl. 10:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });