flerumættede fedtsyrer

Du læser en tråd i debat > madital.dk

flerumættede fedtsyrer
Jeg får en sur smiley på min madoversigt, fordi min flerumættede fedt % fordeling ligger over det anbefalede. Det kan jo kun være godt med højere % fordeling af flerumættet fedt end anbefalet - skal der ikke rettes i sur smiley funktionen ?

Fik en masse hørfrø og koldpresset hørfrøolie i dag, det er jo sundt.
16 år26. marts 2008 kl. 14:06
re: flerumættede fedtsyrer
16 år26. marts 2008 kl. 20:52
re: flerumættede fedtsyrer
Undskyld, det link skulle ikke have været sendt uden forklaring.

Spørgsmålet har været oppe før og det korte svar er at smileyerne følger anbefalingen fra sundhedsstyrrelsen.

Men for et lidt mere forklarende svar.. jeg har surfet lidt rundt efter "for mange flerumættede fedtsyrer" og "for mange polyumættede fedtsyrer"

Som det link, jeg kom til at sende, er der nogle få hjemmesider som beskriver visse flerumættede fedtsyrers tendens til at få visse betændelsestilstande til at blive værre (men en anden hjemmeside mener at det afhjælper andre betændelsestilstande). Ingen af disse hjemmesider - som f.eks. den jeg sendte ufrivilligt - synes dog at have nogen særlig troværdighed.

I dette link: cancer.dk

.. beskrives den gavnlige virkning af fisk - og der står også følgende: "Man ved ikke, om meget store mængder fiskeolier kan være giftige for kroppen." - Fiskeolie indeholder netop store mængder flerumættede fedtsyrer.

Måske kan du finde svaret ved at studere de 8 kostråd og nogle af deres kildehenvisninger:
meraadet.dk
16 år26. marts 2008 kl. 21:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });