#1 af iakob
Profildata
Du læser en tråd i debat > madital.dkiakob
Profildata
Jeg kunne godt tænke mig at se datoen for profilens oprettelse samt startvægten i profilen. Det ville give et indtryk af hvor langt folk er kommet i kuren.
16 år15. februar 2008 kl. 10:40
bruger slettet
re: Profildata
Det ville jeg ikke være interesseret i at kunne ses. Jeg ved godt at jeg selv opsummerer, men jeg synes ikke det er en god ide. Det kunne sagtens skræmme mig væk før i tiden.
16 år18. februar 2008 kl. 10:33
iakob
Jeg har lidt svært ved at se hvorfor det skulle skræmme nogen væk. Målet står der jo allerede med startvægt for denne målperiode. Desuden kan man lade være med at lave sin profil offentlig - og man er jo alligevel halvanonym fordi hvis man vælger sit brugernavn med lidt omhu er det jo ikke lige sådan til at spore tilbage til ens rigtige navn.
Men en anden måde (måske lidt mere positiv måde) at gøre det på var at skrive datoen for profilens oprettelse og det totale vægttab.
Kami... hvad præcist ville have skræmt dig væk?
Men en anden måde (måske lidt mere positiv måde) at gøre det på var at skrive datoen for profilens oprettelse og det totale vægttab.
Kami... hvad præcist ville have skræmt dig væk?
16 år18. februar 2008 kl. 12:27
bruger slettet
Jamen det jeg tænkte var at faktisk har jeg været online her meget længe, og som i ved døjer jeg meget med yoyo-vægt. Så faktisk så har jeg INTET tabt mig set over et langt forløb. Og det ville skræmme mig væk at det var alle nødt til at vide. Hvis jeg ville have hjælp til min madplan, er min profil jo netop nødt til at være åben/offentlig for ellers er det jo ikke muligt for andre at se, hvad jeg taster ind.
16 år18. februar 2008 kl. 13:33
iakob
Ja.. jeg kan godt se hvad problemet er. Altså... jeg går ud fra at du synes det er lidt flovt at du ikke har tabt noget set over lang tid. På den anden side er det jo også en ret vigtig oplysning, hvis du virkelig skal have hjælp og råd som er gode.
Jeg tænkte bare at hvis man skal svare begavet på en persons spørgsmål, så er det ret vigtigt at vide om det er en person på 80 kilo som har været igang i et år eller én på 80 kilo, der lige har startet sin kur op.
Men man kan da vist gøre sin dagbog offentlig uden at gøre profilen offentlig? Så du behøver ikke få disse ting i profilen vist.
Jeg tænkte bare at hvis man skal svare begavet på en persons spørgsmål, så er det ret vigtigt at vide om det er en person på 80 kilo som har været igang i et år eller én på 80 kilo, der lige har startet sin kur op.
Men man kan da vist gøre sin dagbog offentlig uden at gøre profilen offentlig? Så du behøver ikke få disse ting i profilen vist.
16 år18. februar 2008 kl. 14:07
fabiola4 (slettet)
jep jeg er ening,, vi skal have flere oplysninger så vi kan hjælpe hinanden på bedst muligvis..
16 år18. februar 2008 kl. 16:49
Nina (slettet)
Hej Iakob
Jeg synes, man skal passe lidt på hvormeget man vil have folk til at oplyse. Jeg har selv ikke en offentlig profil, da jeg har svært ved at forene mig med skulle præsentere mig med vægt, og jeg er bange for, at jeg måske ville holde op med at indtaste min vægt her på siden, evt. i de dårlige perioder.
Jeg har læst med herinde i forummet siden madital begyndte og måske får jeg en dag lyst til at være offentlig.
i mellemtiden synes jeg det er en god idé hvis datoen for profilens oprettelse står der, bl.a. så man kan se om det er en ny bruger eller en gammel, der er vendt tilbage.
Mvh Nina
Jeg synes, man skal passe lidt på hvormeget man vil have folk til at oplyse. Jeg har selv ikke en offentlig profil, da jeg har svært ved at forene mig med skulle præsentere mig med vægt, og jeg er bange for, at jeg måske ville holde op med at indtaste min vægt her på siden, evt. i de dårlige perioder.
Jeg har læst med herinde i forummet siden madital begyndte og måske får jeg en dag lyst til at være offentlig.
i mellemtiden synes jeg det er en god idé hvis datoen for profilens oprettelse står der, bl.a. så man kan se om det er en ny bruger eller en gammel, der er vendt tilbage.
Mvh Nina
16 år18. februar 2008 kl. 21:33
iakob
Jeg må nok indrømme at jeg har det lidt svært ved at forstå hvorfor det er et problem at have disse oplysninger stående - man kan jo til enhver tid nedlægge sin profil og oprette en anden under et nyt brugernavn og profilen her kan ikke spores tilbage til virkelighedens jeg hvis man vælger sin brugernavn med lidt omhu.
Så på den måde er oplysningerne jo anonyme.
Men jeg kan forstå at nogen *har* problemer med dette og det er jo fair nok. Men kan vi så nøjes med oprettelsesdatoen for profilen? Vil det være et problem?
(Man kunne også få en checkbox: "Ønsker du at offentliggøre din startvægt", men jeg er lidt nervøs for at for mange indstillinger og beslutninger der skal tages, vil betyde at nogen opgiver at bruge programmet pga kompleksitet).
Så på den måde er oplysningerne jo anonyme.
Men jeg kan forstå at nogen *har* problemer med dette og det er jo fair nok. Men kan vi så nøjes med oprettelsesdatoen for profilen? Vil det være et problem?
(Man kunne også få en checkbox: "Ønsker du at offentliggøre din startvægt", men jeg er lidt nervøs for at for mange indstillinger og beslutninger der skal tages, vil betyde at nogen opgiver at bruge programmet pga kompleksitet).
16 år19. februar 2008 kl. 08:40
fabiola4 (slettet)
nej jeg kan heller ikke se problemet i det for vi kender jo ikke hianden, og kan bedre sætte os i Dit/jeres steder, jo flere oplysninger vi har om vægttabet,,, vi er vel her for at hjælpe hianden..???
16 år19. februar 2008 kl. 12:21
bruger slettet
Altså hvis jeg vil vide mere om den der skriver et indlæg, så klikker jeg på navnet og håber på at profilen er offentlig.
16 år19. februar 2008 kl. 12:42