Noget om opskrifter

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Noget om opskrifter
Jeg laver tit noget mad som hovedsagligt består af lige dele "hvad svaleskabet gemte" og "hvad jeg har lyst til at lave".

For at kunne finde ud af hvor meget jeg har fået, så vejer jeg det hele og taster det ind som opskrigt (med svind) og så skriver jeg hvor meget af det jeg har taget (målt i tilberedt gram). Men bortset fra de dage hvor vi får rester (og så er det alligevel sjældent disse retter) så kommer jeg aldrig til at bruge opskriften igen.

Så det kunne måske være smart med en funktion, som stort set fungerer som opskrifter men som automatisk bliver slettet efter nogle få dage. Det kunne måske spare en del plads hvis der er andre som gør det som jeg. Jeg ved ikke lige hvad funktionen skulle hedde, men den kunne også "bare" implementeres som en slags lommeregner-funktion på madinddateringssiden.

En anden ting der ville være godt, ville være hvis man kunne klikke på en opskrift / en vare i madinddateringslisten (der hvor man vælger fra) og få en oversigt over hvad indholdet er - lidt ligesom man kan få en beskrivelse af feks den engelse tekst for motion ved at klikke på dem.

Hvis jeg skal vælge mellem f.eks. een af de 50 forskellige opskrifter jeg har på grøntsager i ovn, så kunne det være rart at kunne se dem på den måde i stedet for at jeg er nødt til at kalde dem ting som "Ovngrøntsager med selleri, porre, løg, balsamico, tomat, champignon" ;-)
17 år5. februar 2008 kl. 20:33
re: Noget om opskrifter
Til automatisk sletning af opskrifter> du kan jo slette opskrifterne nu, så du ikke kan se det på oversigten. Jeg ved godt hvad du mener, med den automatiske funktion, men jeg tror ikke, at det er så brugt, så hvis ikke flere melder sig mht. dette vil jeg ikke gøre noget ved det indtil videre.

Klik på madinddateringslisten kan jeg godt se en pointe i - indtil videre kan du tilføje flere forskellige - og så slette igen, når du finder ud af, hvilken du vil bruge.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med "Ovngrøntsager med selleri, porre, løg, balsamico, tomat, champignon" men jeg har desværre også meget lidt tid til at kigge på madital lige i øjeblikket.

Mvh Lone
17 år6. februar 2008 kl. 12:48
Jeg ved godt jeg kan slette opskrifter - det brugte jeg en halv time på den dag jeg skrev det første indlæg i tråden. Jeg får det nemlig ikke gjort løbende. Derfor tænkte jeg at en automatisk sletning af midlertidige opskrifter kunne være en god ting hvis du har pladsproblemer.

"Ovngrøntsager med selleri, porre, løg, balsamico, tomat, champignon" var et eksempel på hvordan jeg ville skulle navngive en ret med ovngrøntsager for at adskille den fra for eksempel "Ovngrøntsager med selleri, porre, tomat, rød peber og olivenolie" og "Ovngrøntsager med pastinak, porre, løg, balsamico, tomat, champignon" og så videre.

Jeg bruger nemlig tit den samme opskrift men varierer ingredienserne lidt.
17 år6. februar 2008 kl. 20:24
I øvrigt ved jeg godt at du har meget lidt tid for tiden (hehe) - og det er helt ok at du nedprioriterer ændringsønsker.

Men tænkte at du måske havde en slags to-do liste som du gerne ville have forslag ind på :-)
17 år6. februar 2008 kl. 20:25
Det ændrer ikke noget på plads lige pt. om de slettes eller ej - for de slettes kun fra din liste og ikke fra databasen :-) Hvis jeg også slettede dem fra databasen, ville de forsvinde fra de dage du har indtastet, og så kunne der gå lidt koks i systemet :-)

Men ja, det er kommet på min liste :-)

Mvh Lone
17 år7. februar 2008 kl. 09:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...