Fald i forbrændte kcal uden indtastning af motion.

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Fald i forbrændte kcal uden indtastning af motion.
Hej !

Jeg har på det sidste lagt mærke til noget lidt mærkeligt.
På min står der næsten hver dag et forskelligt "forbrændt kcal" tal, selvom jeg IKKE taster motion ind.
Det starter f.eks. d 4-1 med forbrændt 1963 kcal for at falde lidt hver dag til ca 1893 idag.

Jeg ved godt at det er i småtingsafdelingen, men det undre mig bare.
17 år29. januar 2008 kl. 22:41
re: Fald i forbrændte kcal uden indtastning af motion.
Kan det ikke være fordi at dit basalstofskifte bliver lidt mindre efterhånden som du taber dig ?
17 år30. januar 2008 kl. 07:13
Jeg vil også tro at det er fordi du har tabt dig. Da jeg startede min kur så skulle vist have i omegnen af 2500 kj daglig underskud for at tabe mig 1 kilo på 14 dage. Nu er tallet på cirka 2000 kj.
17 år30. januar 2008 kl. 09:30
Jeg vil lige bekræfte Frede og iakobs svar. Det er fordi du taber dig. Programmet beregner ud fra din dagligt indtastede vægt.

Mvh Lone
17 år30. januar 2008 kl. 10:35
Er det ikke dejligt? En lidt sjov måde at "måle" sig vægttab på - men ganske underholdende.
17 år30. januar 2008 kl. 11:21
Nå ja, selvfølgelig. Det tænkte jeg slet ikke på :-)

Jo, det er da dejligt, men siger vel også at der skal arbejdes hårdere efterhånden.
17 år31. januar 2008 kl. 08:02
Jeps.. Man får ikke de sidste kilo forærende. På den måde kan man godt sige at de sidder mere fast.

Hvis man for at være normalvægtig skal spise X kj om dagen - og for at vedligeholde ens startvægt skal have X+4000 kj om dagen, så er det da nemmere at nøjes med X+2000 kj i starten af kuren end med X-1000 som man måske skal i slutningen af kuren.
17 år31. januar 2008 kl. 09:46
Ja det er klart. Det bliver trods alt nemmere at regulere kalorieindtaget efterhånden som kuren skrider frem.
Undtagen selvfølgelig i de perioder hvor det af den ene eller anden grund er lidt surt.
Igen er det spørgsmålet om de gode vaner man gerne skal tillægge sig. (Ikke godt formuleret, håber "you get my meaning" ;-)
17 år2. februar 2008 kl. 00:26
Jeg tror godt jeg forstår. Lige i tiden så har jeg et underskud der ligger mellem 0 og så mit mål (dvs et underskud på 2000 kj).

Havde det været i starten af min kur var jeg nok gået i panik (eller blevet mere målrettet). Men nu har jeg det sådan - med 3-4 kilo tilbage (jeps, jeg er kommet under 64 kilo :-) at mit mål behøver ikke være der om 8 uger. Jeg kan godt vente 16 uger - og så vil jeg hellere regulere min mad så den kommer til at passe mere med hvordan jeg skal leve efter kuren.

Men min pointe var faktisk den modsatte - det er nemmest at regulere kalorieindtaget i starten af kuren fordi da spiser man så meget mere uhensigtsmæssig i forhold til sund kost. Bare ved at skifte lun ret ud med rugbrød, pålæg og grøntsager på arbejde tror jeg at jeg har tabt mig omkring 5 kilo - men jeg kan ikke så godt regulere min frokost mere for at fjerne flere kalorier uden at ende med at blive sulten og lide egentlig afsavn. Hvis jeg nu skal justere min kost for at barbere 200 kj væk - så kan jeg altså bedre mærke det end i starten af kuren.

200 kj ud af godt 7500 kj kan bedre mærkes end 200 kj ud af godt 11000, ikke sandt. Derfor er de sidste kilo de sværeste.

Giver jeg mening?
17 år2. februar 2008 kl. 20:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...