#2 af KarinaHadsten (slettet)
Aktivitetsniveau??
Du læser en tråd i debat > madital.dkKarinaHadsten (slettet)
re: Aktivitetsniveau??
Jeg synes at kunne huske en beskrivelse, men jeg kan ikke finde den nu - findes den ?? Måske har jeg bare selv tænkt i mit hoved at meget lav ville være delvist sengeliggende. Lavt stillesiddende arbejde ... osv. Jeg valgte selv lavt. Efterfølgende har jeg forsøgt at teste det for ikke at det skulle være skudt helt ved siden af. Jeg gjorde simpelthen det at jeg oprettede en motionsliste: "Typisk dag" og så begyndte jeg ellers at taste ind hvor mange timer jeg typisk sover og så fra morgen til aften hvad jeg typisk laver og hvor lang tid jeg bruger på de forskellige ting. Og ud fra det ramte jeg ikke ret mange KJ ved siden af det lave energiniveau, så dermed fik jeg bekræftet at det nok var okay at bruge. Så jeg taster kun motion ind hvis jeg decideret motionerer og bruger ellers det lave aktivitetsniveau.
Mit faktiske vægttab passer også meget godt med det som madital forventer.
Håber du kan bruge det til noget.
Kh Karina
Mit faktiske vægttab passer også meget godt med det som madital forventer.
Håber du kan bruge det til noget.
Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 09:26
Tunjus (slettet)
Hej Karina... Tak, det tror jeg jeg vil prøve :o) Jeg synes også at jeg på et tidspunkt har set en slags beskrivelse af aktivitetsniveauet, men kan være jeg husker forkert. Hvordan taster du de forskellige ting ind du laver? For synes automatisk at den siger at jeg sover 8 timer, og det gør jeg ikke?
Mvh. Tanja
Mvh. Tanja
16 år24. januar 2008 kl. 10:19
Frede123 (slettet)
Jeg har en dreng på 6 mdr og sover heller ikk 8 timer pr. nat. hvis jeg f.eks. kun sover 5 timer på 1 døgn taster jeg sove ind med minus 3 timer, så kommer det itl at passe.
16 år24. januar 2008 kl. 13:16
KarinaHadsten (slettet)
Frede123 - hov det var smart. Det har jeg aldrig tænkt over når jeg ikke har sovet. Men indtil videre gør det jo ikke noget - jeg savner ikke mad og taber mig fint, så jeg lader det vist bare være.
Tunjus: Det med at indtaste hvad du laver hele dagen kan du gøre ved under Motion at vælge ny liste. Så laver du en motionsliste som dækker en hel dag og bestemmer selv hvor meget du sover og gør alt muligt andet. Det med at den selv vælger at du sover 8 timer bruger programmet hvis du ikke har en motionsliste. Så vil den tage de 8 timers søvn og så beregne resten ud fra dit generelle energiniveau og evt det du har indtastet under motion. Men ved at lave din egen motionsliste kan du helt selv bestemme hvad der skal beregnes ud fra.
Kan du finde funktionen? Ellers sig til igen, så skal jeg prøve at være mere specifik :-)
Kh Karina
Tunjus: Det med at indtaste hvad du laver hele dagen kan du gøre ved under Motion at vælge ny liste. Så laver du en motionsliste som dækker en hel dag og bestemmer selv hvor meget du sover og gør alt muligt andet. Det med at den selv vælger at du sover 8 timer bruger programmet hvis du ikke har en motionsliste. Så vil den tage de 8 timers søvn og så beregne resten ud fra dit generelle energiniveau og evt det du har indtastet under motion. Men ved at lave din egen motionsliste kan du helt selv bestemme hvad der skal beregnes ud fra.
Kan du finde funktionen? Ellers sig til igen, så skal jeg prøve at være mere specifik :-)
Kh Karina
16 år24. januar 2008 kl. 13:46
Tunjus (slettet)
Madital er jo endnu smartere end jeg før syntes. Mange tak for hjælpen, nu fandt jeg ud af det... :o)
16 år28. januar 2008 kl. 14:57
Mvh. Tanja