Energibalancen på oversigt

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Energibalancen på oversigt
Jeg havde ikke tastet motion ind i dag og gjorde det så. Inden jeg tastede motion ind havde jeg et energi underskud på 906 kcal men da jeg havde tastet min motion ind havde jeg lige pludselig mindre overskud. Hvordan hænger det sammen ? Det burde da give mere overskud at motionere...
16 år11. januar 2008 kl. 21:32
re: Energibalancen på oversigt
Hej Frede

Det er muligvis fordi dit energiniveau står for højt i din profil.

Du skal huske at du ikke skal tælle din motion 2 gang. Altså sætte dit niveau til højt, fordi du cykler og løber meget, også derefter indtaste cyklingen og løbet som motion, f.eks :-)

Hvis du vil være sikker på at din forbrænding bliver regnet rigtig, så skal du indtaste hvad du har lavet i alle 24 timer. Altså 8 timers søvn, 6 timers stående arbejde, 15 min cykling.... osv.

Mvh Nina
16 år11. januar 2008 kl. 22:46
Hej Frede,

Programmet skal bruge 24 timer at regne ud fra, dette kan ske på 3 måder:
1) du indtaster alle 24 timer selv
2) du indtaster kun nogle af de 24 timer ... resten beregnes som 8 timers søvn og resten som stillestående arbejde
3) du indtaster intet ... i så fald regner programmet ud fra det niveau du satte da du oprettede din profil

Se også øverst på siden, hvor du indtaster din motion.

Mvh Lone
16 år11. januar 2008 kl. 22:50
Jeg syns ikke jeg kan finde en vejledning på hvilket niveau man skal taste ind..
16 år11. januar 2008 kl. 23:03
Du kan finde niveauet ved at indtaste for en periode og så se, hvilket niveau/tal der kommer ud på oversigten.

Jeg indtaster selv alle 24 timer, når jeg selv benytter programmet, da mine dage er meget forskellige.

Håber du kan bruge svaret.

Mvh Lone
16 år11. januar 2008 kl. 23:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });