Hvor finder jeg ...

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Hvor finder jeg ...
Hej - jeg er ny herinde og synes alting ser superspændende ud :o) Jeg er dog allerede røget ind i det problem, at jeg ikke kan se nogen steder, hvor mit daglige kcal. indtag står henne - jeg har indtaset mine data med vægt, højde, alder osv.
Nogen der kan hjælpe mig?
:o) Kismus.
17 år27. november 2007 kl. 17:34
re: Hvor finder jeg ...
Ja...

Du skal sætte et aktivitetsniveau på din profil. Derefter skal du under menuen Profil/mål sætte et mål.

Så har du en anbefalet daglig kalorieindtag på info/oversigt - hvor du også kan se hvordan det går over en periode.

Jeg regner med at du har fundet ud af hvordan man indtaster spist mad og dyrket motion og andre aktiviteter?
17 år27. november 2007 kl. 22:12
Velkommen til, i øvrigt!

:-)
17 år27. november 2007 kl. 22:13
Mange tak - jeg regnede bare med at det anbefalede daglige kalorieindtag ville fremstå helt tydeligt, f.eks. 1400 kcal. om dagen, så ville det være nemmere for mig at bedømme - jeg er ingen ørn til regning, men jeg må se hvordan jeg "regner den ud" udfra oplysningerne på Info-oversigt ... Jeg prøver - tak for svaret.
17 år28. november 2007 kl. 09:36
Jeg tror du misfortår.

Du skal ikke regne, tallet fremgår direkte at info siden.

Men før madital kan regne ud for dig, hvor stort et underskud du skal have, så skal du jo skrevet et mål op. Der vil være forkel på det anbefalede kalorieindtag for en person der ønsker at tabe en kilo om ugen og så een der ønsker at tabe en kilo om måneden. Derfor skal du sætte et mål (det gøres under profil/mål).

Så skal du sætte dit aktivitetsniveau op - fordi det anbefalede kalorieindtag afhænger jo også af hvor aktiv du er. En jord-og-beton-arbejder kan spise meget større mængder end en skoleelev og stadig tabe sig. Aktivitetsniveauet sætter du på på din profil.

Endeligt kan du for hver dag indskrive din motion - mange af os er jo ikke lige aktive hver dag og hvis man f.eks. går til spinning 2 gange ugentligt så indvirker det også på den daglige anbefalede dosis. Motion indtaster du under motion.

Når du har skrevet dit mål og dit aktivitetsniveau ind, så kan du på Info/oversigt se hvor mange kalorier du højst må spise den dag for at holde din kur.

Indtastning af motion er sådan set bare en præcisering af aktivitetsniveau - og det har naturligvis også indflydelse på det anbefalede kalorieindtag.

Hm.. kommer lidt i tvivl om du spørger efter dit faktiske indtag eller efter dit anbefalede indtag. Begge dele står i øverste del på info/oversigt. Men du skal huske at sætte perioden for oversigten til "vis i dag" hvis du kun vil se for idag.

Hvis jeg ikke har svaret på det du spørger om eller hvis der stadig er noget du ikke forstår, så spørg endelig igen. Det er jo lidt svært både at spørge og forklare når man ikke sidder og kan pege på skærmen.
17 år28. november 2007 kl. 15:06
Nu forstår jeg lidt bedre - men f.eks igår, da havde jeg indtaget 1017 kcal. - forbrændt 2173 kcal. (og det ved at løbe en tur på 20 min. - det lyder jo af helt vildt meget!!) havde et underskud på 1156 kcal. og mit daglige underskud skal være på 623 kcal. for at tabe mig. Vil det så sige, at indtaget 1017 kcal. + underskud 1156 kcl. = 2173 kcal. - 623 kcal. = 1550 kcal. er det anbefalede antal kcal. for at tabe mig den dag? Men det kan jeg jo først se, når dagen er gået og alle tallene er tastet ind og så kan det jo være for sent - man burde taste ind på forhånd og så holde sig til det program.
Du er sørme en tålmodig sjæl, der gider forklare mig det her - jeg er ved at fatte det, skal nok bare lige lege lidt mere med det :o)
17 år29. november 2007 kl. 08:14
Allerførst: Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men øverst på siden for inddatering af motion, står der følgende:
"NB: Du kan undlade at indtaste for alle døgnets 24 timer. I så fald vil programmet beregne de resterende timer til 8 timers 'søvn og hvile' og resten til et motionsniveau som 'stillestående arbejde'."
Det forklarer måske hvorfor 20 minutters løb bliver til så meget?

Spørgsmålet kommer tit op her på forummet fordi mange ikke lige lægger mærke til det.

Jeg tror ikke lige jeg kan følge dit regnestykke. Sandt at sige har jeg aldrig haft brug for at regne mit anbefalede underskud ud - det står jo direkte på info/oversigt siden - øverste linie i tabellen under "Dit ideal".

Hvis jeg skal hjælpe dig mere, så skal jeg have nogle lidt mere specifikke oplysninger fra dig.

Hvilket mål har du sat dig? Altså her i madital?
Hvad er dit aktivitetsniveau sat på?
Hvad står der på info/oversigt i tabellen ud for "Energiballance" og "Dit ideal"?

Mit eksempel:
Jeg har sat mit mål til 1 kilo over 14 dage.
Mit aktivitetsniveau er sat til det laveste (jeg har stillesiddende arbejde)
Ud for energiballance står der:

Dine data:
Indtaget: 1.655 kj
Forbrændt: 7.773 kj
Underskud: 6.119 kj

Dit ideal
For at nå dit mål:
Underskud: 2.143 kj (eller mere)

Det vil sige at "underskud" under "Dine data" skal passe med "Underskud" under "Dit ideal" når dagen er omme. Så holder man sin kur.

Hvis det er noget andet du efterspørger, så prøv at forklare hvad det er.
17 år29. november 2007 kl. 08:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });