Indtag af fisk - smiley

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Indtag af fisk - smiley
Hej Lone

Jeg har tænkt på, om det kunne lade sig gøre at beregningen af det fisk vi spiser kunne tælles sammen for de sidste 7 dage, i stedet for som nu, hvor det gøres op for en uge fra mandag til søndag.
Der var derved meget bedre mulighed for at opnå en smiley her.
Som det er nu, får man kun en smiley, hvis man har spist en del fisk til aftensmad i starten af ugen.
Jeg tror mange gør som jeg, nemlig at spise lidt til frokost næsten dagligt.

En anden ting med relation til fisk.
Hvordan indtaster man kosttilskud bestående af fiskeolie kapsler?
Mine indeholder n-3, EPA og DHA samt E-vitamin. De fleste af disse er jo ikke på listen, der hvor man opretter kosttilskud.

Hvis der var mulighed for at have fiskeolie som et kosttilskud, kunne dette så måske indgå ved beregningen af det fisk man spiser, så det kunne lade sig gøre at supplere fisken med kostilskuddet og stadig få en smiley, også hvis der skulle være en uge, hvor man ikke har spist fisk nok.

Mvh.
Marianne
17 år22. november 2007 kl. 19:32
re: Indtag af fisk - smiley
Nemlig! Rigtig god idé :o) Lone, jeg kan hjælpe med at deciffrere indholdet i fiskeolierne, hvis der er behov.....
Elsebeth
17 år23. november 2007 kl. 09:32
Hej med jer,

Marianne> jeg kan godt se meningen i det du skriver med mandag-søndag kontra "de sidste 7 dage" :-)

Angående fiskeolie kapsler, så har det flere gange været oppe at vende. Jeg må tilstå, at jeg ikke rigtig har tænkt i det, da jeg ikke rigtig kender til det.
Det er jo f.eks. kun E-vitamin som allerede findes i systemet af de fire du nævner (n-3, EPA og DHA samt E-vitamin).

Hvorledes skulle fiskeoliekapsler tælles med i systemet? Det kan jeg ikke helt selv se. Det er vel for at få de gode omega 3- og 6-fedtsyrer, men de er jo ikke specificeret ud ved alle de andre fødevarer.

Elsebeth> tager meget gerne imod hjælp på dette område - jeg er ik lige rigtig inde i fiskeolie :-)

Men kom gerne med forslag til, hvorledes det skal indgå i programmet - er det i fedtsyrerne, eller tæller det med som fisk eller?

Mvh Lone
17 år23. november 2007 kl. 14:29
Hej Lone,
Jeg sender beskrivelsen direkte på mail.
Elsebeth
17 år23. november 2007 kl. 16:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });