I så fald ser man vel bort fra motionsdelen? Det er jo forskellen på indtag og forbrug, som er afgørende, så jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvorfor man skulle sætte et bestemt kalorieantal hver dag? Hvis man nogle dage er mere aktiv end andre, skal kalorieantallet (indtaget) jo sættes tilsvarende op.
Du kan lave mål som går til 31. december - og så sætte et nyt mål for januar, og på den måde lave forskel på kortere eller længere perioder.
Mvh Lone
#2 af Lone (administrator)
Men jeg er ikke helt tilfreds med at ligge i overenden af normal-skalaen. På den anden side, så er jeg jo glad for mad og gider heller ikke have en madplan der er alt for streng.
Jeg har nu fundet et mad-niveau som jeg synes er godt. Et som på nuværende tidspunkt ville give mig det vægttab på cirka ½ kilo om ugen. Sådan ville jeg gerne blive ved med at spise og så se hvad vægten landede på.
Så.. det jeg spørger efter er om du kan lave en ny slags mål, hvor målet er at spise x antal kalorier om dagen. Bare sæt en grænse på, så man ikke kan sætte den til usunde mængder, hverken høj eller (især) lav.
Så kan man også evt selv sætte den 1500 kj op i de sidste 2 uger i december og så ned 500 kj i januar :-)