#2 af Lone (administrator)
Anden type mål
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: Anden type mål
I så fald ser man vel bort fra motionsdelen? Det er jo forskellen på indtag og forbrug, som er afgørende, så jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvorfor man skulle sætte et bestemt kalorieantal hver dag? Hvis man nogle dage er mere aktiv end andre, skal kalorieantallet (indtaget) jo sættes tilsvarende op.
Du kan lave mål som går til 31. december - og så sætte et nyt mål for januar, og på den måde lave forskel på kortere eller længere perioder.
Mvh Lone
Du kan lave mål som går til 31. december - og så sætte et nyt mål for januar, og på den måde lave forskel på kortere eller længere perioder.
Mvh Lone
17 år11. november 2007 kl. 23:00
iakob
Ja, der skal ses bort fra motionen - altså i forhold til målet. Beregningerne på info-skemaet ændrer sig jo ikke som sådan lige bortset fra den øverste smiley og teksten dertil. Når man er nået til et vist punkt, så har man måske også fundet niveauet for sin motion og så betyder det ikke så meget at målet og motionen ikke er direkte sammenhændende - det er en funktion jeg først og fremmest ser brugt som en overgang mellem kur og varrigt livsstil.
Jeg er ikke i tvivl om hvordan jeg kan variere mine målsætninger - det var bare et eksempel på hvordan man kunne bruge den nye type mål.
Jeg ved ikke om andre kunne bruge sådan en slags mål.
Jeg er ikke i tvivl om hvordan jeg kan variere mine målsætninger - det var bare et eksempel på hvordan man kunne bruge den nye type mål.
Jeg ved ikke om andre kunne bruge sådan en slags mål.
17 år12. november 2007 kl. 10:55
Lone
administrator
administrator
Jeg er bare ikke helt vild med tanken om, at man ser bort fra motionen. For hvis man selv taster det ind stræber man vel automatisk efter at gøre så meget aktivt som muligt? Og jeg kunne forstille mig at det modsatte så også ville være tilfældet - at man bliver ligeglad med sit aktivitetsniveau og kun fokuserer på maden.
Jeg smider hermed bolden op til de andre herinde for at høre hvad de tænker om det.
Mvh Lone
Jeg smider hermed bolden op til de andre herinde for at høre hvad de tænker om det.
Mvh Lone
17 år12. november 2007 kl. 11:05
Men jeg er ikke helt tilfreds med at ligge i overenden af normal-skalaen. På den anden side, så er jeg jo glad for mad og gider heller ikke have en madplan der er alt for streng.
Jeg har nu fundet et mad-niveau som jeg synes er godt. Et som på nuværende tidspunkt ville give mig det vægttab på cirka ½ kilo om ugen. Sådan ville jeg gerne blive ved med at spise og så se hvad vægten landede på.
Så.. det jeg spørger efter er om du kan lave en ny slags mål, hvor målet er at spise x antal kalorier om dagen. Bare sæt en grænse på, så man ikke kan sætte den til usunde mængder, hverken høj eller (især) lav.
Så kan man også evt selv sætte den 1500 kj op i de sidste 2 uger i december og så ned 500 kj i januar :-)