#2 af Lone (administrator)
Kalorie-fordeling
Du læser en tråd i debat > madital.dkLone
administrator
administrator
re: Kalorie-fordeling
Hej Marianne,
Ja, det havde jeg egentlig slet ikke overvejet. Men jeg tænker blot at det alligevel er procentsatserne, som man vil holde op imod hinanden. Og jeg vil også gerne holde det så simpelt/overskueligt som muligt uden alt for mange tal - hvis du forstår :-) Jeg tænker lidt i retning af hvor meget vinding der er i disse kalorietal på oversigten.
Jeg har til gengæld sat tallene på grafen (profil>vægt> og så linket "måltid"), jeg ved ikke om du har set det, og om du tænker, at det er nok der?
Mvh Lone
Ja, det havde jeg egentlig slet ikke overvejet. Men jeg tænker blot at det alligevel er procentsatserne, som man vil holde op imod hinanden. Og jeg vil også gerne holde det så simpelt/overskueligt som muligt uden alt for mange tal - hvis du forstår :-) Jeg tænker lidt i retning af hvor meget vinding der er i disse kalorietal på oversigten.
Jeg har til gengæld sat tallene på grafen (profil>vægt> og så linket "måltid"), jeg ved ikke om du har set det, og om du tænker, at det er nok der?
Mvh Lone
17 år7. november 2007 kl. 15:51
bruger slettet
Hej igen Lone... Der er vi jo så forskellige, jeg kunne godt bruge kalorierne ved % satsen.
Lækkert du er så hurtig til at svare....
Knus Marianne
Lækkert du er så hurtig til at svare....
Knus Marianne
17 år8. november 2007 kl. 21:17
Lone
administrator
administrator
Ok, jeg kigger lige på det.
Er det både ud for dine data og de ideelle?
Altså f.eks.
Dine data
Morgenmad: 21% (xx kcal)
+
Dit ideal
Morgenmad: 20-30% (xx-xx kcal)
De er i øvrigt lidt svære at sætte på de tal her. Det er nemt med procentsatsen fordi det hele tiden er den samme procentsats.
Men når der begynder at komme et bestemt kalorieantal er det jo f.eks. 20-30% af noget. Og her tænker jeg lige "af hvad"? For hvis man regner ud fra indtaget mad, vil antal kalorier hele tiden forskyde sig, som man spiser mere.
Og tager man det ud for forbrændingen, så er det slet ikke sikkert at man spiser lige præcist hvad programmet regner ud.
Dette ville forudsætte at man taster alt motionen ud for den pågældende dag fra morgenen af ... så der er et fast tal at gå ud fra.
Som jeg lige umiddelbart ser det, vil det skabe mere forvirring end det vil gavne.
Ellers må du meget gerne komme med dit forslag til, hvordan tallet skal regnes ud, så det ikke vil ændre sig hele tiden :-)
Det er jo fordi, de tal som man regner procenten ud fra (indtaget og forbrændt) ændrer sig hele tiden. Procenten ændrer sig selvfølgelig ikke, men det gør antal kalorier, hvis det skal på.
Mvh Lone
Er det både ud for dine data og de ideelle?
Altså f.eks.
Dine data
Morgenmad: 21% (xx kcal)
+
Dit ideal
Morgenmad: 20-30% (xx-xx kcal)
De er i øvrigt lidt svære at sætte på de tal her. Det er nemt med procentsatsen fordi det hele tiden er den samme procentsats.
Men når der begynder at komme et bestemt kalorieantal er det jo f.eks. 20-30% af noget. Og her tænker jeg lige "af hvad"? For hvis man regner ud fra indtaget mad, vil antal kalorier hele tiden forskyde sig, som man spiser mere.
Og tager man det ud for forbrændingen, så er det slet ikke sikkert at man spiser lige præcist hvad programmet regner ud.
Dette ville forudsætte at man taster alt motionen ud for den pågældende dag fra morgenen af ... så der er et fast tal at gå ud fra.
Som jeg lige umiddelbart ser det, vil det skabe mere forvirring end det vil gavne.
Ellers må du meget gerne komme med dit forslag til, hvordan tallet skal regnes ud, så det ikke vil ændre sig hele tiden :-)
Det er jo fordi, de tal som man regner procenten ud fra (indtaget og forbrændt) ændrer sig hele tiden. Procenten ændrer sig selvfølgelig ikke, men det gør antal kalorier, hvis det skal på.
Mvh Lone
17 år9. november 2007 kl. 10:42
bruger slettet
Hej igen Lone... Mangler bare ved - Et eksempel
Morgenmad 21 % (420 kcal)
Mellemmåltid 10 % (125 kcal)
Det kunne hjælpe mig meget. Har overskud over hvor mange kcal jeg bruger på hvert måltid..
God weeekend Lone
Morgenmad 21 % (420 kcal)
Mellemmåltid 10 % (125 kcal)
Det kunne hjælpe mig meget. Har overskud over hvor mange kcal jeg bruger på hvert måltid..
God weeekend Lone
17 år9. november 2007 kl. 22:14
Lone
administrator
administrator
Ok - det kan godt lade sig gøre. Jeg får det lige sat på en af dagene, det skulle ikke være den største ændring :-)
Fortsat god weekend ;-)
Fortsat god weekend ;-)
17 år10. november 2007 kl. 08:46
bruger slettet
Hej Lone.. Jamen tusind tusind tak... Du er simpelthen bare kanon. Utroligt den dejlige energi du bruger her. Vi er mange som er taknemmelige.. Selv god weekend..
Marianne
Marianne
17 år10. november 2007 kl. 14:38
Lone
administrator
administrator
Så var den der.
Rigtig god lørdag aften :-)
Mvh Lone
Rigtig god lørdag aften :-)
Mvh Lone
17 år10. november 2007 kl. 17:04
bruger slettet
Kalorie-fordeling
Hey igen... Super, og det virker bare... Tak igen...
Marianne
Marianne
17 år10. november 2007 kl. 21:37
Tak igen for din kæmpe indsats... Har lige en bøn .. Kan man ikke ved Info / oversigt, der hvor morgenmad, frokost m.v står, skrive ved % satsen hvor mange kalorier der er indtaget ialt ved måltidet også?
Håber du forstår..
Knus Marianne