opbevaring i konserves dåser ??
Du læser en tråd i debat > kostSpacy
re: opbevaring i konserves dåser ??
Jeg har læst et sted, at sålænge det kun drejer sig om 1 døgn så er det ok, men går der længere tid så skal varen flyttes over i noget andet, en plastbeholder med låg f.eks. Det retter jeg mig efter, men jeg dækker dåsen til med sølvpapir eller putter den i en frysepose. Til kattemad har jeg et plastlåg, som passer til dåsens størrelse. Sådanne plastlåg sidder nogle gange på de lukkede kattemadsdåser når man køber dem.
Ret smart faktisk.
Ret smart faktisk.
17 år11. oktober 2007 kl. 01:46
bruger slettet
NEJ - ALDRIG gemme rester i konservesdåser, heller ikke 1 døgn. Læg det i en anden beholder og ud med dåsen.
17 år11. oktober 2007 kl. 08:12
bruger slettet
opbevaring i konserves dåser ??
De dåser som har medfølgende plastlåg, har en anden plastbelægning inden i. Fx noget kattemad. Men ellers ALDRIG gem dåsen. Tror faktisk det tit står på dåserne....
17 år11. oktober 2007 kl. 08:14
bruger slettet
Rent sundhedsmæssigt er der overhovedet intet til hinder for at du opbevarer maden i dåsen i et døgn. Det kan dog komme til at smage lidt af metal, og noget kan ændre farve.
17 år11. oktober 2007 kl. 09:52
Dejlig glad (slettet)
Det jeg har hørt er at når man har åbnet en dåse skal man bruge varen eller lægge resten i en beholder. Det er noget med iltningen og at metallet går i forbindelse med maden hvis man opbevarer maden i den åbne dåse. Det skulle ikke være sundhedsskadelig som sådan men heller ikke det mest hensigtmæssige i længden for kroppen at indtage disse metaller.
17 år11. oktober 2007 kl. 10:09
epm
Nemlig! Og det sker også med kattemaden - kræet vil i hvert fald ikke spise det når det har været gemt i dåsen.
:o)
Iltningen og hvad man har tilført af bakterier og lign. med det redskab, man har taget ud af dåsen med, er ikke det værste, det forekommer jo også selv om man hælder det over i en anden beholder.
Det er metallet på indersiden af dåsen, der "aktiveres", hvis dåsen ikke er lamineret, især hvis man dækker over med sølvfolie eller andet af metal.
:o)
Iltningen og hvad man har tilført af bakterier og lign. med det redskab, man har taget ud af dåsen med, er ikke det værste, det forekommer jo også selv om man hælder det over i en anden beholder.
Det er metallet på indersiden af dåsen, der "aktiveres", hvis dåsen ikke er lamineret, især hvis man dækker over med sølvfolie eller andet af metal.
17 år11. oktober 2007 kl. 11:16
bruger slettet
Ja du kan blive meget syg af det...
17 år11. oktober 2007 kl. 20:00
Er det forkert jeg gør det, opstår der noget dårligt i madvaren efter den er åbnet, metalaflejring eller gud ved hvad der kan opstå ??
Ved nogen af jer noget om det.???