det kan godt være det bare er mig

Du læser en tråd i debat > kost

det kan godt være det bare er mig
men altså, her inde i madital, står der når man intaster mad, ud fra appelsin, at 1 stk skrællet, vejer 215 g.
Hvor hulen køber i de kolonome store appelsiner henne? Nu har jeg været rigtig mange steder henne of købe appelsiner, den der vejede mest var hos en grønthandler, og den vejede 125g skrællet. Eller ligger de der mellem 100 og 120.
Jeg mener bare, altså hvis jeg trykker en appelsin ind her, som vejer ifølge madital, 215 g så har den en fast kalrorie inregning på netop en appelsin der vejer 215g. Hvor mange kalorier er der generelt i en appelsin pr 100g?
Og hvordan taster jeg det evtuelt ind? For i "ny vare" skal man vide hvor mange g protoiner, og g fedt, g kulhydrater osv osv, og det ved jeg INTET om i frugt. altså hvor mange gram af de forskellige ting der er i.
Det ved jeg kun ud fra vare beskrivelsen på alle andre ting.
de bedste hilsner
17 år10. oktober 2007 kl. 15:21
re: det kan godt være det bare er mig
ahemmmmm, gik lige og tænkte lidt over det, og kom til at tænke på, jeg kan jo bare intaste at jeg foreksempel, kun spiser de 125g appelsin, så regner den det jo ud for mig... *rødme rødme* tænk sig nu har jeg gået og spekuleret over dette i flere dage, og så snart jeg skriver her ind og spøger, så vupti dukker den mest logiske og rigtig løsning sig op i hovdet.. *rødme igen smil* kunne den ikke have gjort det før jeg skrev tråden...hahahahahaha
de bedste hilsner
17 år10. oktober 2007 kl. 15:41
Hehe. Det sker tit for mig. Jeg stiller et spørgsmål, men ender selv med at svare på det...! ;-)
17 år10. oktober 2007 kl. 19:24
Man kan hurtig stirre sig blind på ingenting *s* men se ligeså snart man åbner munden så kommer svaret af sig selv ;-)

de bedste hílsner herfra til dig
17 år11. oktober 2007 kl. 10:18
Du skrev godt nok om det i min dagbog - var temmelig lost! HI HI Men nu forstår jeg bedre... :P
17 år11. oktober 2007 kl. 20:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });