Spændende retter

Du læser en tråd i debat > kost

Spændende retter
Hejsa =)

Er der nogen der har gode idéer til morgenmad, frokost, aftensmad og mellemmåltider med lavt kalorieindhold? Synes altid jeg ender med at spise det samme...

Vh Cevalmarin
17 år10. oktober 2007 kl. 09:04
re: Spændende retter
Hej chevalmarin.

Jeg synes selv, jeg spiser meget varieret. Om morgenen kan det f.eks. være et stykke ristet rugbrød med fedtfattigt kødpålæg eller havregrød af 30 g. havregryn og 150 g. skummetmælk eller 180 g. ylette drysset med lidt hvedeklid og en halv banan skåret i skiver over. Og så vand og frugt hver morgen.
Til frokost tager jeg stort set hver dag en Nupobar, bestående af ca. 225 kcal. Der er en masse proteiner i også. Dette gør jeg, fordi jeg ikke har tid til at lave frokost, og vil ikke risikere at gå i kantinen i skolen og spise usundt. Så her kan jeg desværre ikke hjælpe dig med noget varieret kost. Men synes du skulle prøve Nupobaren :)
TIl aftensmad spiser jeg ofte hvad der bliver serveret hos mig (bor hjemme) og så spiser jeg mange grøntsager og meget lidt kartofler, pasta, ris osv. Jeg spiser intet brød på noget tidspunkt af dagen.
Til mellemmåltider spiser jeg frugt og gulerødder. Du kan evt. også tage et stykke fuldkornsknækbrød med et stykke ost.

Håber det kunne give lidt inspiration :)

Camilla
17 år10. oktober 2007 kl. 13:07
Hej Camilla

Hvad smager sådan en nupo bar af? Lyder umiddelbart lidt usundt... Er den det? Hvad er den lavet af?
17 år10. oktober 2007 kl. 14:09
hej
prøve at tjekke den her hjemme side her ud
fedtfattig.dk
de har over 2000 opskrifter, på fedtfattig og kalrorie letter retter. Lige fra morgen mad, mellem måltid, frokost, hovderetter, bagværk osv osv.
Jeg har fundt rigtig meget inspriation der fra. og kan varmt anbefale siden,
de bedste hilsner
17 år10. oktober 2007 kl. 15:26
Hej.
Jeg har købt kogebøger inde på diabetes.dk
De kosten ikke ret meget, og bliver tilsendt for kun 15 kr, der er bl.a en som hedder ned i vægt, den er rigtig god, de har også nogen gode kostplaner.
Håber dette kan hjælpe.
Ulla
17 år10. oktober 2007 kl. 15:45
Hej Chevalmarin

prøv at kigge på en hjemmeside der hedder

minus50.dk

Her finder du mange gode opskrifter

vh Grethe
17 år10. oktober 2007 kl. 16:02
Hej chevalmarin.

Jeg giver dig helt ret i, at det lyder usundt. Men er det overhovedet ikke. De fungerer som måltidserstatter. Og for et helt måltid, der er 225 kcal jo ikke meget. De indeholder alle de vitaminer og mineraler du skal bruge, samt både fedt, kulhydrat og godt med protein. De er super gode!

Der er forskellige smagsvarianter; chokolade, karamel, hasselnød og kokos.

Personligt fortrækker jeg selv chokolade og karamel.

Du kan evt. se mere på nupo.dk

Mvh

Camilla
17 år11. oktober 2007 kl. 10:26
(et forældet link til sol.dk er blevet fjernet) indeholder ret mange opskrifter (mortens opskriftsamling) - og mange af dem er ikke særlig fedtfattige men dem kan man jo så bare holde sig fra.

Det enestående ved denne hjemmeside er at den har en "tøm køleskabet" funktion. Dvs hvis du har squash, gulerødder og kylling i køleskabet så kan du søge på opskrifter der indeholder alle eller nogle af disse ingredienser.
17 år11. oktober 2007 kl. 10:30
Super side =)

Camilla: Bliver man så mæt af dem?
17 år11. oktober 2007 kl. 11:44
Ja jeg bliver helt bestemt mæt! Både pga. proteinerne og de indholder desuden en del kostfibre. Og hvis man så drikker godt med vand til. Og du kan jo også spise frugt og grønt til.

Jeg kan sagtens blive mæt i hvert fald :-)

Camilla
17 år11. oktober 2007 kl. 20:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });