#2 af beta (slettet)
ELSKER ROSINER
Du læser en tråd i debat > kostbeta (slettet)
re: ELSKER ROSINER
Hej
Jeg vil foreslå dig at skifte nogle af rosinerne ud med nogle stykker ananas (koncerves).
Prøv at gå ind og se hvilken forskel der er på kcal. regnskabet, (som man siger mange bække små, gør en stor å)
Jeg vil foreslå dig at skifte nogle af rosinerne ud med nogle stykker ananas (koncerves).
Prøv at gå ind og se hvilken forskel der er på kcal. regnskabet, (som man siger mange bække små, gør en stor å)
17 år9. oktober 2007 kl. 20:06
bruger slettet
hej..
Jeg ville skifte rosinerne ud med nogle mandler.. :) det synes jeg er super lækkert at gå og gnaske lidt i.. ;)
//line
Jeg ville skifte rosinerne ud med nogle mandler.. :) det synes jeg er super lækkert at gå og gnaske lidt i.. ;)
//line
17 år9. oktober 2007 kl. 20:59
beta (slettet)
Hej
Hvis det er for at slanke sig og få mindst mulig energi kcal. så er det ikke en god ide med mandler, du har ret, de er meget gode at guffe i sig...uhm..
I 100 gr. mandler er der 529 kcal.
100 gr. rosiner er der 338 kcal.
100 gr. ananas er der 64 kcal.
Kun lige til oplysning hvis du vil tabe dig.
Hvis det er for at slanke sig og få mindst mulig energi kcal. så er det ikke en god ide med mandler, du har ret, de er meget gode at guffe i sig...uhm..
I 100 gr. mandler er der 529 kcal.
100 gr. rosiner er der 338 kcal.
100 gr. ananas er der 64 kcal.
Kun lige til oplysning hvis du vil tabe dig.
17 år9. oktober 2007 kl. 22:33
iakob
Mandler kan være en god idé engang imellem også som erstatning for rosiner. Fordi mandler indeholder enkeltumættede og flerumættede fedtsyrer og dem skal man jo have nogen af dagligt (fedtsyrerne, altså).
Men du har ret i at set ud fra en total energimæssig synspunkt så skal man ikke erstatte 100 gram rosiner med 100 gram mandler.
Jeg kan anbefale nedtrapning. I gulerodssalaten kan der komme lidt revet æble i stedet. Cornflakes er da søde nok i sig selv (ellers brug sødemiddel), havregryn kan suppleres med solsikkefrø eller nødder eller ananas/mandarin/pære ol.
Hvis man skal lave wok-ret, så prøv at putte lidt balsamico-eddike i retten mens du tilbereder den. Det er ikke sødt men det giver en god smag.
Men du har ret i at set ud fra en total energimæssig synspunkt så skal man ikke erstatte 100 gram rosiner med 100 gram mandler.
Jeg kan anbefale nedtrapning. I gulerodssalaten kan der komme lidt revet æble i stedet. Cornflakes er da søde nok i sig selv (ellers brug sødemiddel), havregryn kan suppleres med solsikkefrø eller nødder eller ananas/mandarin/pære ol.
Hvis man skal lave wok-ret, så prøv at putte lidt balsamico-eddike i retten mens du tilbereder den. Det er ikke sødt men det giver en god smag.
17 år10. oktober 2007 kl. 08:16
bruger slettet
Hehe.. det var nu heller ikke for, at det var alle 100 g rosiner, der skulle udskiftes, men blot en del af dem.. ;)
God dag!
//Line
God dag!
//Line
17 år10. oktober 2007 kl. 09:05
bruger slettet
Gode tips. Jeg tror der ryger lidt sødemiddel i havregryn og cornflakes.
Jeg er lidt træt af balsamico-eddike, har nok fået det fo meget da jeg får det smidt i nakken på mit job :-/
Æbler er SUPER gode i guleriodssalat, men det kan UMULIGT erstatte rosinerne.
Mandler.. Uhmmm... det er også godt. Jeg er ikke så meget til kød, derfor tillader jeg mig i ny og næ at "gumle" nogle nødder i stedet. Det er jo GUF!!! :-)
Jeg er lidt træt af balsamico-eddike, har nok fået det fo meget da jeg får det smidt i nakken på mit job :-/
Æbler er SUPER gode i guleriodssalat, men det kan UMULIGT erstatte rosinerne.
Mandler.. Uhmmm... det er også godt. Jeg er ikke så meget til kød, derfor tillader jeg mig i ny og næ at "gumle" nogle nødder i stedet. Det er jo GUF!!! :-)
17 år10. oktober 2007 kl. 22:51
bruger slettet
altså min mor som også skal af med nogle kg. bruger tørrede tranebær - men jeg mener at kunne huske at der er omkring 350kcal pr. 100g
17 år16. oktober 2007 kl. 09:29
iakob
Man kan selvfølgelig - inspireret af Randi's råd - bruge frosne bær. Det kan jo tit fås på tilbud og lidt frosne hindbær ol. kunne måske også være godt engang imellem?
17 år16. oktober 2007 kl. 11:33
Er der nogen som har et godt alternativ? – Noget som er lidt sødt?
:-)