Flerumættede farlige?

Du læser en tråd i debat > kost

Flerumættede farlige?
Kære alle.

Jeg har lige et spørgsmål ang. flerumættede fedtsyrer: Kan man virkelig få for mange af dem? Jeg troede, de var så gode for helbredet, men kan se, der kommer "sur mund" idag, hvor jeg er oppe over de anbefalede mængder, mens mine umættede fedtsyrer ligger under det anbefalede.. Jeg var ellers lige så stolt over alt det fisk, jeg har spist i dag;-)
17 år8. oktober 2007 kl. 18:32
re: Flerumættede farlige?
Jeg tror ikke at flerumættede fedtsyrer er farlige - men fedtindholdet i ens mad skal jo være begrænset og man skal også have nok af de andre fedttyper.

Men du skal ikke være ked af at dine flerumættede fedtsyrer ligger i overkanten en enkelt dag. De fleste smilieys kan man sagtens kikke på over en periode på en uge eller to - man behøver ikke micromanage og ballancere hver enkelt dag.

Så fortsæt du bare med at være stolt - og husk at spise fisk 1-2 gange ugentligt samt lidt fiskepålæg til frokost hver dag.
17 år9. oktober 2007 kl. 09:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });