de forbistreret smily's

Du læser en tråd i debat > kost

de forbistreret smily's
Jeg prøver jo at stille alle mine smilys tilfredse på madital. men de forbistrede smily ud for energifordelingen, den vil bare ikke blive glad.. altså den skriver for at nå mit mål må jeg max indtage15% protin på et døgn. Jeg har tastet ind hvad jeg regner med at spise idag, så retter jeg det ind hvis jeg spiser mere elle mindre. Men idag har jeg når jeg har spist det jeg regner med,så har jeg fået 22% protin.
Fedt må jeg max indtage 30% pr dag, men ligger på 25%. Kuldhydrat skal jeg op og have 55% men ligger på 53% og alkohol ligger jeg på 0%
Hvad dælen kan jeg spise for at komme lidt ned i protiner? og lidt op i fedt? og lidt flere kuldhydrater? jeg er ikke så god til hvad det er jeg lige skal kigge efter, og regne ud hvor meget jeg må spise af det, kun kalorier har jeg talt, ikke tænkt så meget på alt det andet.
Jeg spiser omkring 500-600g frugt og grønt om dagen.
Nogen af jer her inde der har et godt råd?
De bedste hilsner
17 år1. oktober 2007 kl. 09:15
re: de forbistreret smily's
Jeg synes også det kan være rigtig svært at finde den rigtige fordeling. Men jeg bruger bla. kelloggs hjemmeside til at få min morgen mad fordelt rigtigt. I går fik jeg det hele til at gå op i en højere enhed *s*.
Men ang. dine proteiner der skal du skære ned i mængden af kød eller proteinrige mælkeprodukter. For at få din fedtprocent op kan du spise nogle mandler eller andre nødder ellers er avocado også en god fedt kilde. Evt. bruge lidt rapsolie i din madlavning. Dine kulhydrater er ok der vil du få en smiley. Der hvor det er mest galt er omkring dine proteiner. Prøv at få den under de 20. Faktisk skal der ikke så meget til. Min ligger nu omkring 16 til 19% pr. måltid.

Måske der sidder nogle med lidt mere konkrete bud på hvad der skal til.
17 år1. oktober 2007 kl. 09:26
Jeg tror ikke, du skal opfatte det "mål", der står i parentes ud for protein, fedt, kulhydrat og alkohol, og heller ikke de E%-tal, der er angivet, som noget, du skal holde dig på for at nå dit vægttab. Du kan sagtens tabe dig med.f.eks en proteinenergiprocent på 22 (som dig i dag) eller mere - det er vel det, folk som sværger til lavkulhydratkure som Atkins og South Beach, gør.

De tal, der er angivet, er de officielle anbefalinger - tror jeg. Hvis du holder dig inden for de margener, der er angivet, har du dækket dig ind med hensyn til dit behov for proteiner, fedt og kulhydrater (og din smiley bliver glad). Hvis du blot et sted er uden for margenen, bliver din smiley ked af det. Men derfor kan du jo sagtens være i kalorieunderskud og tabe dig alligevel.

Du behøver ikke ændre på noget efter min mening - du taber dig ikke af at få en glad smiley ved energifordelingen, og din er meget fin, synes jeg. Hvis din energibalance er, som den skal være (dvs. i underskud!), skal du nok tabe dig. De lidt for mange proteiner, du får, kan måske endda være med til at holde dig mæt - det er der i hvert fald mange, der vil mene. De skal selvfølgelig helst komme fra gode proteinkilder som f.eks. fisk, fjerkræ og æg.

Selv har jeg kun gode erfaringer med at ligge i den høje ende eller lidt for højt på proteiner og i den lave ende eller lidt for lavt på fedt.

Men hvis du VIL have en smiley, kan det ikke være meget, der skal til. Du skal bare fjerne lidt af proteinerne, måske er det bare 50 gram kød, du skal erstatte af f.eks. et stykke rugbrød.
17 år1. oktober 2007 kl. 12:10
okay, tak for svar. Min fedt fordelingen var for første gang i 10 dage glad i dag ;o) jeg er i generelt underskud af kalorier hverdag på mellem 1200-1500 efter hvad den skriver..nogen dage de 12 andre dage lidt mere. Og for at nå mit del mål som er 10 kilo på 3 månder, skal jeg være i underskud med 779 skriver den, så det må jeg vel betragte som godt nok det jeg gør. Jeg troede det var et eller andet jeg spiste helt forkert, siden den dumme smily aldrig er tilfreds energifordelingen.
Men jeg har da tabt mig 6 kilo nu siden jeg startede diæt for 3 uger siden igår. Og siden jeg startede op her inde i madital, har jeg tabt 3 kilo. :o) og er ret tilfreds. tænkte bare at jeg gjorde et eller andet forkert, når den aldrig er glad min smily i energifordelingen.

De bedste hilsner
17 år1. oktober 2007 kl. 12:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...