Jeg synes også det kan være rigtig svært at finde den rigtige fordeling. Men jeg bruger bla. kelloggs hjemmeside til at få min morgen mad fordelt rigtigt. I går fik jeg det hele til at gå op i en højere enhed *s*.
Men ang. dine proteiner der skal du skære ned i mængden af kød eller proteinrige mælkeprodukter. For at få din fedtprocent op kan du spise nogle mandler eller andre nødder ellers er avocado også en god fedt kilde. Evt. bruge lidt rapsolie i din madlavning. Dine kulhydrater er ok der vil du få en smiley. Der hvor det er mest galt er omkring dine proteiner. Prøv at få den under de 20. Faktisk skal der ikke så meget til. Min ligger nu omkring 16 til 19% pr. måltid.
Måske der sidder nogle med lidt mere konkrete bud på hvad der skal til.
#2 af Dejlig glad (slettet)
Fedt må jeg max indtage 30% pr dag, men ligger på 25%. Kuldhydrat skal jeg op og have 55% men ligger på 53% og alkohol ligger jeg på 0%
Hvad dælen kan jeg spise for at komme lidt ned i protiner? og lidt op i fedt? og lidt flere kuldhydrater? jeg er ikke så god til hvad det er jeg lige skal kigge efter, og regne ud hvor meget jeg må spise af det, kun kalorier har jeg talt, ikke tænkt så meget på alt det andet.
Jeg spiser omkring 500-600g frugt og grønt om dagen.
Nogen af jer her inde der har et godt råd?
De bedste hilsner