#1 af Anonym
Mayonaise vs ?
Du læser en tråd i debat > kostAnonym
Mayonaise vs ?
Jeg er faldet over en masse opskrifter på lækre kager osv rundt omkring på nettet. I rigtig mange af dem bruges let mayonaise... Jeg er ikke den store mayonaise fan, og synes egentlig det lyder lidt ulækkert, er der nogen der ved om man kan skifte det ud med fx fromage frais eller andet? Eller er der noget specielt der gør at mayonaise egner sig særlig godt til bagværk?
17 år10. september 2007 kl. 00:01
Ulla_J (slettet)
re: Mayonaise vs ?
Hej. Det er garanteret opskrifter fra Vægtkonsulenterne - de har en masse opskrifter med mayonaise. Jeg synes også det er ret ulækkert, og har prøvet et par stykker der bekræfter det !! Det er da en god ide at prøve at udskifte med from. frais eller lignende, og husk at passe på sukkeret !!
17 år10. september 2007 kl. 09:36
epm
re: re: Mayonaise vs ?
Mayonnaise kan ikke tåle opvarmning uden at skille, så det lyder forkert, at man skulle putte det i kager eller andet, der skal bages, koges eller steges.
Der er mange, der bruger det som dressing-grundlag, og det er slet ikke nødvendigt pga det høje fedtindhold medmindre man ved, hvilke fedtstoffer, det er lavet af. Noget fedt skal vi jo have.
Der er mange, der bruger det som dressing-grundlag, og det er slet ikke nødvendigt pga det høje fedtindhold medmindre man ved, hvilke fedtstoffer, det er lavet af. Noget fedt skal vi jo have.
17 år10. september 2007 kl. 15:06
Ulla_J (slettet)
re: re: re: Mayonaise vs ?
Hvis du får fat i opskrifter fra DDV (vægtkonsulenterne) så bruger de masser af mayo i kager - check deres bøger ! Det er ulækkert, synes jeg, men ikke desto mindre sandt.
Hilsen Ulla
Hilsen Ulla
17 år11. september 2007 kl. 08:53
epm
re: re: re: re: Mayonaise vs ?
Hm... bwdr! På den anden side består mayonnaise jo overvejende af olivenolie, æggeblomme og et antal tilsætningsstoffer, så man kunne måske vælge at se det som en kilde til sunde fedtstoffer i stedet for det smør eller margarine, man ellers ville lave kager med...
Der må være bedre måder...
Der må være bedre måder...
17 år11. september 2007 kl. 12:35
bruger slettet
re: re: re: re: re: Mayonaise vs ?
Her er lige et link om vægtkonsulenterne....:
fpn.dk
Bare jer som kun køber produkterne og ikke specielt følger deres kostplan.
fpn.dk
Bare jer som kun køber produkterne og ikke specielt følger deres kostplan.
17 år12. september 2007 kl. 20:49
Ulla_J (slettet)
re: re: re: re: re: Mayonaise vs ?
Hej. Ja, der er absolut bedre måder, evt. at klare sig uden kager ;-)
Nu er der jo også lige noget fremme i medierne med, at DDV's varer faktisk indeholder mere fedt end andre tilsvarende varer - så kig godt efter derude, jeg tror at man skal være på DDV's program hvis man skal have glæde af produkterne.
Hilsen Ulla
Nu er der jo også lige noget fremme i medierne med, at DDV's varer faktisk indeholder mere fedt end andre tilsvarende varer - så kig godt efter derude, jeg tror at man skal være på DDV's program hvis man skal have glæde af produkterne.
Hilsen Ulla
17 år13. september 2007 kl. 08:01