Makrel i tomat

Du læser en tråd i debat > kost

Makrel i tomat
Hvordan indtaster jeg en dåse makrel i tomat? Vejer ialt 125g. incl tomatsauce - heraf 80g. makrel og 45g. tomatsauce. Har indholdsdeklarationen, men den dækker jo over hele indholdet - altså fisk og sauce!
17 år5. september 2007 kl. 11:52
re: Makrel i tomat
Jeg plejer at indtaste det fra deklarationen - jeg mener ikke man selv behøver indtaste data for makrel i tomat her på siden.

Jeg har som regel tomatsouce i overskud når alt fiske er spist, men det er en del af de unøjagitigheder som der er i mine indtastninger. På arbejde kan jeg f.eks. ikke veje alt og må simpelthen vurdere vægten. For blandede salater kender jeg ikke ingredienserne og vægforholdene nøgagtigt og så kommer der igen unøjagtigheder. Derfor gider jeg heller ikke beregne så nøjagtig på tomat i makrel - det kan ikke betale sig for mig - især fordi jeg jo får noget af tomatsaucen om end ikke så forholdvis meget som der er i dåsen.

17 år5. september 2007 kl. 12:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });