#1 af bruger slettet
Juice ?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Juice ?
Jeg laver tit friskpresset juice med forskellig frugt (i dag pære, grape, vindruer og blomme), men aner ikke, hvordan jeg skal regne energiindhold ud. Kan nogen komme med en god idé?
17 år1. september 2007 kl. 10:38
bruger slettet
Juice ?
Hej.. Mit gæt (eller sådan som jeg gør ved ex smoothie) er at veje det du bruger, appelsin (uden skræl), pære, æble eller lign som hvis du bare skulle spise den. Jeg vejer hver frugt og taster det ind...
17 år1. september 2007 kl. 16:10
iakob
re: Juice ?
Det nemmeste ville være hvis du fulgte faste opskrifter, for dem kan man taste ind og så genbruge dem som man bruger alle andre varer.
Hvis ikke så må du taste de enkelte bestanddele ned hver gang - og så drikke det hele. Eller lave nye opskrifter hver gang.
Jeg har lidt samme problem ved salatbaren hvor jeg sjældent vælger den helt samme blanding - endsige samme vægtforhold. Men jeg har tastet et par grundsalater ind som opskrift (gulerødder, agurk, broccoli) og så tilføjer jeg eventuel energirige tilvalg - f.eks. solsikkefrø eller oliven bagefter (på dagsbasis).
Hvis ikke så må du taste de enkelte bestanddele ned hver gang - og så drikke det hele. Eller lave nye opskrifter hver gang.
Jeg har lidt samme problem ved salatbaren hvor jeg sjældent vælger den helt samme blanding - endsige samme vægtforhold. Men jeg har tastet et par grundsalater ind som opskrift (gulerødder, agurk, broccoli) og så tilføjer jeg eventuel energirige tilvalg - f.eks. solsikkefrø eller oliven bagefter (på dagsbasis).
17 år1. september 2007 kl. 19:20