#2 af Ulla_J (slettet)
Jeg har kalorieunderskud, men taber ikke vægt....?
Du læser en tråd i debat > kostUlla_J (slettet)
re: Jeg har kalorieunderskud, men taber ikke vægt....?
Hej. Hvad siger info oversigten mht fedt og kulhydrater ? Får du over 30% fedt om dagen - får du alt for mange kulhydrater? Frugt er sundt, men tænk på sukkeret i frugten. Så igang med at gnaske gulerødder, de der fine nye, som man kan købe nu, dem MÅ du da kunne lide ?? !! ;-)
Akja det er svært og jeg har ingen andre gode råd..
Ulla
Akja det er svært og jeg har ingen andre gode råd..
Ulla
17 år16. august 2007 kl. 10:30
epm
re: Jeg har kalorieunderskud, men taber ikke vægt....?
Mit umiddelbare gæt er, at det beregnede energiniveau er for højt - sådan lige for at forklare hvorfor du ikke taber vægt. Det skal ses som gennemsnit over tid - mindst 2-3 uger.
Dertil lyder det som om du spiser for meget protein og for lidt fedt. (Rent økonomisk er kulhydraterne iøvrigt langt billigere end proteinerne)
Det vigtigste ved kulhydraterne er, at de er brændstof til musklerne, proteinerne er "byggeklodser".
Hvis du har deller de forkerte steder, kan det nok bedre klares med punkttræning end gennem kosten.
Dertil lyder det som om du spiser for meget protein og for lidt fedt. (Rent økonomisk er kulhydraterne iøvrigt langt billigere end proteinerne)
Det vigtigste ved kulhydraterne er, at de er brændstof til musklerne, proteinerne er "byggeklodser".
Hvis du har deller de forkerte steder, kan det nok bedre klares med punkttræning end gennem kosten.
17 år16. august 2007 kl. 11:08
Aceo1 (slettet)
re: re: Jeg har kalorieunderskud, men taber ikke vægt....?
Hvis du med punkttræning mener at øge muskelmassen, så ok - selvom jeg tvivler på det vil hjælpe ret meget.
Hvis det er punktslankning der tales om, så se hvorfor det er noget nonsens her: (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)?/
Hvis det er punktslankning der tales om, så se hvorfor det er noget nonsens her: (et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)?/
17 år18. august 2007 kl. 00:08
epm
re: re: re: Jeg har kalorieunderskud, men taber ikke vægt....?
1) spørgsmålet var: Hvorfor taber jeg mig ikke når....differencen mellem det beregnede energiniveau og det beregnede indtag er positiv....over en længere periode.
Svaret var: Overvej om en af faktorerne er forkert beregnet. Enten er energiindtaget højere end du er opmærksom på (indeholder proteinpulveret også fedt og kulhydrater fx) eller du forbrænder mindre end du tror (stofskiftet ændrer sig fx i perioder)
Hvis problemet kun er en enkelt delle et forkert sted, kan det i hvert fald ikke ændres gennem kosten.
Svaret var: Overvej om en af faktorerne er forkert beregnet. Enten er energiindtaget højere end du er opmærksom på (indeholder proteinpulveret også fedt og kulhydrater fx) eller du forbrænder mindre end du tror (stofskiftet ændrer sig fx i perioder)
Hvis problemet kun er en enkelt delle et forkert sted, kan det i hvert fald ikke ændres gennem kosten.
17 år18. august 2007 kl. 12:02
Mit problem ligger i, at jeg ønsker som minimum at beholde mine muskler og træner jævntligt. Jeg har oftet et dagligt underskud mellem 500-1000kcal og mad-i-tal siger jeg burde have tabt omkring 60-125g kropsvægt. Det er dog 1) ikke til at se nogen steder og 2) viser sig ikke på vægten.
Det skal siges, at jeg ikke er overvægtig og egentlig ikke ønsker at tabe vægt. Jeg har bare meget svært ved at spise energi nok på en dag i forhold til mit fysiske niveau.
Derfor stiller jeg spørgsmålstegn ved det jeg gør. Jeg spiser virkelig så sundt som jeg kan få mig selv til.
Jeg har gjort følgende:
1) drikker (næsten) kun vand og mælk. Sodavand ligger på maks 1L om ugen. Det svarer til ca. 1,5L vand og 0,5L mælk om dagen.
2) jeg spiser så mange grøntsager jeg kan få ned (nej jeg kan ikke lide det!!) hvilket typisk er omkring 200g om dagen, men jeg spiser også frugt ved siden af.
3) Jeg spiser meget kød og supplerer med protein-shakes
4) på trods af meget få penge, ofrer jeg dem på fuldkorns det ene og det andet (ris, pasta, brød osv)
og før i siger, det er fordi jeg ikke har helt styr på hvor meget mad jeg spiser, så har jeg nøje vejet det af i en hel uge før dette indlæg.
Så hvad er løsningen på for lidt indtag af energi, når jeg spiser sundt (og derfor bliver hurtigt mæt) Jeg spiser ofte (typisk 3-5 gange dagligt) og jeg spiser mig mæt hver gang....
Og hvorfor taber jeg ikke det fedt jeg trods alt har siddende, når jeg er så aktiv og burde tabe så meget?
Mvh. Asbjørn