Spise ude

Du læser en tråd i debat > kost

Spise ude
Idag spiste vi på kinesisk restaurant. Så jeg fik en tallerken med blandede grøntsager, ris, lidt peking sovs og en forårsrulle samt lidt indbagt reje.

Så jeg skrev alle grøntsagerne, risen, friturestegt reje, forårsrulle op i programmet efter bedste evne og tilføjede så 20 g oliven olie fordi jeg synes listen så lidt for sund ud.

Hvor galt tror I jeg er på den? Rent Kj-mæssigt?
17 år9. august 2007 kl. 22:11
re: Spise ude
Hvis du havde spist det samme på en thailandsk restaurant, så ville du nok have ramt rigtigt - de frituresteger ikke.
Jeg er flere gange blevet overrasket over, hvor usund maden bliver det øjeblik den frituresteges.
Du skal også være opmærksom på om det var stegte ris eller ej - det betyder ALT for om det måltid var ok eller super usundt.

Forårsrullen var helt sikkert ikke sund.
Se mere her: dfvf.dk
Det er en oversigt over diverse fastfood - en rigtig god og nyttig rapport.

Men jeg tror du har undervurderet energiindholdet meget, ved kun at tilføje 20 gram olivenolie. Det fedt de bruger er noget værre skidt (modsat olivenolie, selvom energiindholdet er det samme) og din mad har sandsynligvis optaget meget mere olie end de 20 gram.
17 år9. august 2007 kl. 22:59
re: re: Spise ude
Tak for svaret. Jeg tilføjede lige 30 gram rapsolie oven i de 20 gram olivenolie.
17 år10. august 2007 kl. 20:16
Spise ude
Det er altså også bare Svært. Sidder lige og forsøger at erindre hvad jeg har fået i løbet af aftenen, hvor jeg har været i køkkenet til et bryllup. Og hvad var der så lige i de blandede pastasalater, og hvor mange flødestuede fik jeg egentlig...
Manglede lige et kort sekund min vægt.
17 år11. august 2007 kl. 23:59
re: Spise ude
Kan man ikke bare lave nogle varer:

Dårlig samvittighed: 2000 kj
Meget dårlig samvittighed: 4000 kj

;-)
17 år13. august 2007 kl. 12:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });