Grov salat
Du læser en tråd i debat > kostCibbe
re: Grov salat
hej iakob
Jeg ved ikke hvor meget afvigelse der er i det du taster og det du spiser. Men en måde hvorpå jeg indimellem gør tingene lettere at taste er som følger.
Laver jeg fx en blandet salat, som er rimelig ens fra gang til gang, taster jeg salaten ind som en opskrift. Så kan jeg blot veje portionen, og samtidig få variationen skrevet ind. Det er jo stadig en cirka angivelse af det man indtager, men jeg synes at det er ok.
/Cibbe
Jeg ved ikke hvor meget afvigelse der er i det du taster og det du spiser. Men en måde hvorpå jeg indimellem gør tingene lettere at taste er som følger.
Laver jeg fx en blandet salat, som er rimelig ens fra gang til gang, taster jeg salaten ind som en opskrift. Så kan jeg blot veje portionen, og samtidig få variationen skrevet ind. Det er jo stadig en cirka angivelse af det man indtager, men jeg synes at det er ok.
/Cibbe
17 år31. juli 2007 kl. 00:28
iakob
re: re: Grov salat
Problemet er at det er ude på arbejde jeg spiser denne salat - og jeg er ikke så meget for at skulle finde vægt frem i frokostpausen.
Desuden varierer de forhåndenværende ingredienser lidt fra dag til dag.
Tak for svaret - jeg må vel tage det på slump
Desuden varierer de forhåndenværende ingredienser lidt fra dag til dag.
Tak for svaret - jeg må vel tage det på slump
17 år2. august 2007 kl. 17:22
Cibbe
re: re: re: Grov salat
Okay :-) Håber du finder ud af det på din agen måde!
Jeg ville heller ikke være glad for at finde vægten frem på arbejdet, jeg ville i stedet hjemmefra prøve at lave en salat svarende til den du laver på arbejdet og så veje den, lave den som en opskrift "blandet salat", og så bruge den som min angivelse. Du skriver jo at det er ca 2 dl, så det skulle vel kunne lade sig gøre?!
/Cibbe
Jeg ville heller ikke være glad for at finde vægten frem på arbejdet, jeg ville i stedet hjemmefra prøve at lave en salat svarende til den du laver på arbejdet og så veje den, lave den som en opskrift "blandet salat", og så bruge den som min angivelse. Du skriver jo at det er ca 2 dl, så det skulle vel kunne lade sig gøre?!
/Cibbe
17 år2. august 2007 kl. 20:48
Cibbe
re: re: re: re: Grov salat
egen....!
17 år2. august 2007 kl. 20:49
iakob
re: re: re: re: re: Grov salat
God ide - det har jeg slet ikke tænkt på. Takker!
17 år2. august 2007 kl. 21:13
Aceo1 (slettet)
re: re: re: re: re: re: Grov salat
Så længe du ikke putter pinjekerner og alt for mange majs i din blanding (eller andre kalorieholdige grønsager), så udgør 2 deciliter så få kcal, at de stort set intet betyder i det store regnskab.
17 år3. august 2007 kl. 01:36
iakob
Salat betyder noget i regnskabet!
Det forståes at energimæssigt betyder det ingenting. Men jeg tror da jeg får en sur mand i grøntsager og frugt, hvis jeg ikke skriver det ind.
17 år3. august 2007 kl. 08:46
Aceo1 (slettet)
re: Salat betyder noget i regnskabet!
Du er da besat af de generisk fastsatte smileys :)
Skriv dem endelig ind. Jeg tror dog ærter har lidt flere kalorier end de fleste andre grønsager. De ligger omkring 80 kcal per 100 gram, så hvis du skriver din salat ind som ærter, så er det rent faktisk lidt flere kcal end du rent faktisk indtager.
Skriv dem endelig ind. Jeg tror dog ærter har lidt flere kalorier end de fleste andre grønsager. De ligger omkring 80 kcal per 100 gram, så hvis du skriver din salat ind som ærter, så er det rent faktisk lidt flere kcal end du rent faktisk indtager.
17 år3. august 2007 kl. 09:54
iakob
re: re: Salat betyder noget i regnskabet!
Tak for svaret og ja, jeg er måske lidt besat - men jeg er lige startet på kuren og har brug for at hænge fast i noget på daglig basis for at se at det går godt.
Smileyen ved antal spiste kalorier er faktisk den eneste jeg tager helt alvorligt - de andre er lidt mere for sjov. En slags indikator om at jeg rent faktisk sammensætter min kost nogenlunde korrekt..
Men mange tak for svarene
Smileyen ved antal spiste kalorier er faktisk den eneste jeg tager helt alvorligt - de andre er lidt mere for sjov. En slags indikator om at jeg rent faktisk sammensætter min kost nogenlunde korrekt..
Men mange tak for svarene
17 år4. august 2007 kl. 16:39
Jeg tager lidt af alt for at gøre det lidt spændende.
Men det er jo frygteligt at skulle indtaste alle disse data - også fordi jeg jo ikke ved hvad hver ting vejer. I stedet har jeg valgt at indtaste 2 dl ærter, eftersom at dem er der nok flest af alligevel.
Men... hvor meget vil det egentlig afvige fra det jeg rigtigt spiser? Energimæssigt, mener jeg.
Er der en bedre måde at gøre det på?