sukkerfri slik

Du læser en tråd i debat > kost

sukkerfri slik
Jeg har fundet en slikbutik, hvor der er sukkerfrit slik.
Hver meget iorden, er det hvis man spiser 3-4 vingummier en eller 2 dage om ugen?
17 år11. juli 2007 kl. 17:29
re: sukkerfri slik
Personligt spiser jeg gerne 2 piratos om dagen HVER dag - og det er ifølge min "kostplan" helt ok.

Og de er med sukker. Så mon ikke du også kan spise et par stykke? Du skal jo finde ud af energiindholdet i dem.

Mange hilsner
Pernille
17 år12. juli 2007 kl. 17:50
re: re: sukkerfri slik
Mine to piratos indeholder ialt 27 kalorier.. Det har jeg råd til :-)

(En piratos vejer 4 gram)
17 år12. juli 2007 kl. 17:51
Pas på med det sukkerfri slik. Bare 2-3 stykker for meget giver sindsygt dårlig mave... Tro mig. Jeg har mine erfaringer :o)

Nej, spis hellere noget ordentlig slik og skær kraftigt ned på mængderne. F.eks. skader et stykke chokolade i ny og næ ikke noget. Og når man køber så små mængder, kan man i stedet købe noget godt med et højt kakaoindhold (kvaliTETS-chokolade), og nyde det ét stykke af gangen over lang tid. Også uden dårlig samvittighed. Havde så sent som i aften selv et stykke chokolade med på arbejde - og dét med god samvittighed, for det ændrede minimalt på kalorieindtaget.

/Kenneth
17 år1. august 2007 kl. 21:36
Hejsa Kenneth.

Jeg vil give dig helt ret i det med cokolade, jeg læste faktisk den anden dag om en undersøgelse, hvor man havde fundet ud af det er mange gode fedtstoffer i cokolade, der anbefalet de at man købte cokolade med et højt kakao indhold ( 60 -70 % ) Så skulle det ikke skade at spise et stykke eller 2 i løbet af ugen.

Knus Misslarsson.
17 år1. august 2007 kl. 22:08
Hej Amelisa

Sukkerfrit slik er oftest lige så kalorieholdigt og usundt som almindelig slik. Det er ganske rigtigt fri for sukker, men det indeholder istedet sukkeralkoholer f.eks. maltitol og sorbitol, der opfører sig lige som almindeligt sukker.

Hvis kalorieindholdet ikke er reduceret er der ingen fidus i at købe det, hellere ikke for folk med sukkersyge.

Apoteket sælger nogle bolcher, der hedder Fribol, de er både sukkerfrie og fri for sukkeralkoholer. Hvilket gør at de også kan spises af folk med sukkersyge.

Bolcherne indeholder ca. 3 kcal/stk

Vær i øvrigt opmærksom på at sukkerfrit slik ofte kan virke laksativ.

Mvh Nina
17 år3. august 2007 kl. 16:44
Hej
jeg har i mange år brugt sødetabletter i kaffe samt light produkter ,men uden videre virkning.ikke engang min svigermor må få det da der er andre ting i som aligevel feder,så fra nu af vil jeg kigge grundigt på deklaretionen inden jeg spiser det, måske derfor jeg ofte har problemer med maven føler mig som en oppustet elefant
17 år3. august 2007 kl. 18:24
re: re: re: sukkerfri slik
Hei lige en tilføjelse
min svigermor har sukkersyge og får insulin
17 år3. august 2007 kl. 18:25
re: re: re: re: sukkerfri slik
Kan jeg ikke forstå hun ikke må...jeg arbejder i hjemmeplejen og kommer hos flere med diabetes der får enten light saft, eller bruger sødetabl eller sødemiddel, til trods for at de også får insulin???
17 år25. august 2007 kl. 22:34
re: re: re: re: re: sukkerfri slik
NEJ det må man ikke
17 år25. august 2007 kl. 23:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });