#1 af MalleW (slettet)
Forslag til lækker mellemmåltid?
Du læser en tråd i debat > kostMalleW (slettet)
Forslag til lækker mellemmåltid?
Jeg mangler en opskrift på noget lækkert - noget i stil med pandekager, vafler, kage...men på en sund måde! Jeg kan ikke klare mig uden sådan nogle ting, men hvis det kunne være lidt sundere, ville det jo være rart! Kan godt finde nogle opskrifter på nettet, men man ved jo ikke hvordan det smager, så hvis nogle har nogle gode erfaringer med noget, vil jeg gerne høre om det!
17 år10. juli 2007 kl. 19:33
bruger slettet
re: Forslag til lækker mellemmåltid?
Jeg har nogle gode chokoladeboller - ca. 100 kcal pr stk. passende til et mellemmåltid. Jeg har fundet dem på nettet. fiberhusk.dk
Held og lykke med det.
Held og lykke med det.
17 år11. juli 2007 kl. 10:02
sandi
re: re: Forslag til lækker mellemmåltid?
Har du så købt deres fiber produkt ?
mvh sandi
mvh sandi
17 år20. juli 2007 kl. 13:02
millepigen (slettet)
hejsa hvad med frugt salat ,med rusener og citron smager godt og sundt ,og tager også lysten til slik synes jeg ..
17 år29. juli 2007 kl. 19:38
Damholdt
Hej MalleW
Nu ved jeg ikke hvordan du laver pandekager, men de behøver slet ikke være usunde. Mælk, æg, en lille smule sukker/salt (alt efter om det er dessert eller madpandekager) og så ca. 50% grahamsmel og 50% hvid hvede. Du kan også bruge rugmel eller durummel, det er efter smag og behag. Prøv så vidt muligt at udskifte almindelig hvedemel med hvid hvede i dine opskrifter, da det indeholder flere fibre og dermed er med til at øge stofskiftet. Grahamsmel og rugmel er også godt, mens durummel mest er med til at give en god og smidig dej (bagværk).
Laver du så nogle madpandekager som ovenfor, stegt i lille smule olie eller oliemargarine (sidstnævnte er efter min mening bedst, kig her efter fedtsyrefordelingen) og fylder dem med salat, tomat, agurk, majs, ærter, gulerod, broccoli... Ja, alle mulige grøntsager, og eventuelt lidt hakket og krydret oksekød hvor fedtet er stegt fra, så har du god aftensmad.
Laver du så en portion madpandekager kan du fylde dem med frugter i små tern i stedet, eventuelt rørt op i et fedtfattig surmælksprodukt a'la A38 eller ylette. Igen, fedtprocent og fedtsyrefordeling.
Bon appetit
/Kenneth
PS. Husk det er ikke maden i sig selv der feder... Det er mængderne :O)
Nu ved jeg ikke hvordan du laver pandekager, men de behøver slet ikke være usunde. Mælk, æg, en lille smule sukker/salt (alt efter om det er dessert eller madpandekager) og så ca. 50% grahamsmel og 50% hvid hvede. Du kan også bruge rugmel eller durummel, det er efter smag og behag. Prøv så vidt muligt at udskifte almindelig hvedemel med hvid hvede i dine opskrifter, da det indeholder flere fibre og dermed er med til at øge stofskiftet. Grahamsmel og rugmel er også godt, mens durummel mest er med til at give en god og smidig dej (bagværk).
Laver du så nogle madpandekager som ovenfor, stegt i lille smule olie eller oliemargarine (sidstnævnte er efter min mening bedst, kig her efter fedtsyrefordelingen) og fylder dem med salat, tomat, agurk, majs, ærter, gulerod, broccoli... Ja, alle mulige grøntsager, og eventuelt lidt hakket og krydret oksekød hvor fedtet er stegt fra, så har du god aftensmad.
Laver du så en portion madpandekager kan du fylde dem med frugter i små tern i stedet, eventuelt rørt op i et fedtfattig surmælksprodukt a'la A38 eller ylette. Igen, fedtprocent og fedtsyrefordeling.
Bon appetit
/Kenneth
PS. Husk det er ikke maden i sig selv der feder... Det er mængderne :O)
17 år1. august 2007 kl. 21:28
Damholdt
re: re: Forslag til lækker mellemmåltid?
Ja, 2. gang pandekager skulle selvfølgelig have været dessertpangekager... Beklager fejlen :o)
17 år1. august 2007 kl. 21:29
Aceo1 (slettet)
re: re: re: Forslag til lækker mellemmåltid?
Men ting med hvedemel, er det nok bedst at holde sig fra. Lav dem evt. med proteinpulver, som kan fåes i alle mulige smagsvarianter. Og brug kun en enkelt blomme per 3 hvider.
17 år3. august 2007 kl. 01:41