Mad med familien

Du læser en tråd i debat > kost

Mad med familien

Hvordan vejer I Jeres mad?

Jeg tænker specielt på de måltider man spiser med familien? Jeg finder det ret besværligt at skulle lave "min" mad som er vejet og målt efter alle kunstens regler og samtidigt og så lave mad til resten af familien?

Hvordan gør man det lettest ???

17 år13. juni 2007 kl. 20:11
re: Mad med familien
Den første uge vejede jeg ALT. Jeg anrettede pr. tallerken (til mig selv) og serverede resten til familien.

Derefter har jeg en god fornemmelse af, "hvad 100 gram er" - og derefter kontrolvejer jeg bare indimellem. I særdeleshed, hvis vægten ikke gør, som jeg ønsker den. Det er typisk fordi "mængderne smutter".

Dette gør jeg også i forhold til når jeg er ude og spise.. Så sjusser jeg mig frem - ud fra den viden, jeg normalt har omkring størrelse og vægt.

Mange hilsner
Pernille
17 år14. juni 2007 kl. 14:13
re: re: Mad med familien
Det samme her. Også når man spiser ude hos andre eller på arbejde, må man vurdere måltidet bagefter til indtastning. Så tager man også ofte kun det med, der virkelig betyder noget i regnskabet.
Når man har vejet sin mad et stykke tid, kommer den vurdering af vægt/volumen egentlig ret hurtigt ind på lystavlen.
17 år14. juni 2007 kl. 16:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });