#1 af bruger slettet
min. antal kcal
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
min. antal kcal
Hej, er der nogen der ved hvad man minimalt skal have om dagen af kalorier? eller om det mere handler om at man får nok vitaminer osv?
17 år6. juni 2007 kl. 09:44
Ulla_J (slettet)
re: min. antal kcal
Hej.
Hvis du går ind i iform.dk klikker på "sund vægt", derefter på "prøv alle vægttest" og så scroller ned til "regn mit kaloriebehov ud" så får du svar.
Hilsen Ulla
Hvis du går ind i iform.dk klikker på "sund vægt", derefter på "prøv alle vægttest" og så scroller ned til "regn mit kaloriebehov ud" så får du svar.
Hilsen Ulla
17 år6. juni 2007 kl. 14:24
bruger slettet
Hej, tak for svaret. Jeg prøvede at indtaste men den sagde jeg sku have 2200 kcal :-O det syntes jeg virker lidt vildt for når jeg bruger formlen 1*vægt*24 giver den en del mindre. Men jeg tænkte også mere på antal kcal inden det når sultegrænsen eller hvad man skal kalde det.
17 år7. juni 2007 kl. 09:19
bruger slettet
re: re: min. antal kcal
....altså ikke fordi jeg skal være anoretiker eller noget! Det er mere for at jeg ikke bliver helt besat af at få så lidt kcal som muligt og til sidst ender med at få så lidt at jeg ødelægger min krop.
17 år7. juni 2007 kl. 09:21
Anonym
re: re: re: min. antal kcal
Hej.. Jeg mener den formel fra "i form" er hvis du ikke skal tabe dig eller tage på. Bare bevare din vægt. Den beregner også efter hvor aktiv du er i hverdagen..
17 år7. juni 2007 kl. 15:11
Ulla_J (slettet)
re: re: re: re: min. antal kcal
Hej. Den fra iform viser hvor mange kalorier du kan spise hvis du ikke skal tabe dig.
Desuden, når du har tastet din mad ind her på siden, kan du gå ind i info og oversigt, der får du også at vide om du har indtaget/forbrugt det "rigtige" for dagen.
Desuden, når du har tastet din mad ind her på siden, kan du gå ind i info og oversigt, der får du også at vide om du har indtaget/forbrugt det "rigtige" for dagen.
17 år7. juni 2007 kl. 20:20
bruger slettet
Hmm ok....nu tror jeg måske jeg er med igen på det I skriver. Men der er vel en eller anden form for minimumsgrænse for hvad der er sundt....altså om man "højst" må spise 800 kcal i forhold til hvad man normalt skal have. . . .
17 år10. juni 2007 kl. 20:31
bruger slettet
re: re: min. antal kcal
Du bør ikke komme under 1200 kcal. i dagligt energiindtag.Det er ikke til at holde ud at leve af mindre, og man springer hurtigt fra, men man får heller ikke de sporstoffer, man har brug for. (I en kortere periode kan man dog kompensere herfor med vitamin/mineraltilskud).
17 år11. juni 2007 kl. 08:09
camilla k (slettet)
I politikens kalorie- og kosttabel står der, at hvis man vil tabe 1 kg. på en uge, skal man indtage 28.000 kJ (6666 kcal) mindre end ens daglige energibehov. Det svarer til 4000 kJ (950 kcal)færre end ens energibehov om dagen. Og så kan man jo enten spise endnu færre for et større vægttab, eller flere for et lavere vægttab.
17 år11. juni 2007 kl. 21:57
Anonym
Med denne formel (Harris-Benedict fomel) kan du beregne dit Basale Stofskifte:
Kvinde: BS=655 + (9,6 x kropsvægt) + (1,8 x højde i cm) - (4,7 x alder)
Når du kende BS (Basale Stofskifte) skal dette tal så ganges med din aktivitetsfaktor. Dvs.
Stillesiddende arbejde = BS x 1,2
Let motion (1-3 gange om ugen) = BS x 1,375
moderat motion (3-5 gange om ugen) = BS x 1,55
Meget aktiv (hård motion hver dag) = BS x 1,725
Yderst Aktiv (2 x træning hver dag, marathon etc.) = BS x 1,9
Denne fomel gælder sålænge du hverken er ekstrem overvægtig eller ekstrem muskulær
Kvinde: BS=655 + (9,6 x kropsvægt) + (1,8 x højde i cm) - (4,7 x alder)
Når du kende BS (Basale Stofskifte) skal dette tal så ganges med din aktivitetsfaktor. Dvs.
Stillesiddende arbejde = BS x 1,2
Let motion (1-3 gange om ugen) = BS x 1,375
moderat motion (3-5 gange om ugen) = BS x 1,55
Meget aktiv (hård motion hver dag) = BS x 1,725
Yderst Aktiv (2 x træning hver dag, marathon etc.) = BS x 1,9
Denne fomel gælder sålænge du hverken er ekstrem overvægtig eller ekstrem muskulær
17 år12. juni 2007 kl. 20:53