Nattevagter??? Hvad spiser i...

Du læser en tråd i debat > kost

Nattevagter??? Hvad spiser i...
Jeg arbejder skiftevis den ene uge i nattevagt i 7 dage og har så fri i syv dage. Mit problem er hvad jeg skal spise og hvornår, når jeg er i nattevagt. I friugen spiser jeg tre hovedmåltid og to mellemmåltider, så det er der styr på.

Ved nattevagt ser det sådan ud:
Kl 800: Lidt morgenmad: franskbrød/rugbrød med ost
kl 830: Sover
Kl 1300: Vågner og spiser stor morgenmad/frokost.
Frokostbrød eller lunt fra dagen før.
Kl 1800: Spiser varm mad.
kl 1900: sover.
Kl 2300: Vågner og tager på arbejde.
I løbet af natten spiser jeg et stykke frugt/ rugbrød/franskbrød /kød fra aftensmaden med grønt eller et stykke kage. Drikker en masse vand om natten da jeg føler stor tørst.

Er der noget jeg kan gøre anderledes???
Hvad gør i andre der har skæve arbejdstider?

Tak for hjælpen på forhånd...
17 år2. juni 2007 kl. 15:37
re: Nattevagter??? Hvad spiser i...
Jeg har heldigvis ikke længere natarbejde, men dengang skubbede jeg mine måltider frem.
Dvs jeg spiste ikke noget inden jeg skulle sove, men først da jeg stod op om eftermiddagen.
Så spiste jeg aftensmad (burde have spist et mellemmåltid der imellem, men men....)
Og så spiste jeg, efter min diætists anvisninger, rugbrød med pålæg og/eller yoghurt om natten.

Hvis jeg skulle råde dig, ville jeg sige at du skal spise morgenmad når du står op, derefter et mellemmåltid og så aftensmad.
Så har du et hovedmåltid tilbage, som du enten kunne spise inden du tager på arbejde eller i din første pause.
De sidste 2 mellemmåltider kunne du så fordele, så du får frugt, grove grøntsager eller knækbrød senere på natten og hvis du har behov for noget inden du skal sove, så gem det ene mellemmåltid til det.

Mit problem da jeg arbejdede nat, var egentlig at jeg kun spiste 2 måltider og 1 mellemmåltid og enten fik jeg for lidt eller osse voldåd jeg fordi jeg var hundesulten.
Det er vigtigt at få delt måltiderne ud, for at holde forbrændingen og energiniveauet oppe.

Håber du kan bruge mit svar ;O)

PhatC
17 år3. juni 2007 kl. 16:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });