kalorier

Du læser en tråd i debat > kost

kalorier
Hej... Hvor mange kalorier må man få om dagen hvis man skal tabe sig??
17 år22. maj 2007 kl. 15:11
re: kalorier
hej =) mener det er mellem 1200-1300 om dagen - af hvad jeg kan se ud fra hvad andre har skrevet =)
17 år22. maj 2007 kl. 20:49
re: re: kalorier
hej,
det er svært sådan bare lige at sige, hvor mange kalorier man skal have dagligt for at tabe sig, da der er en række forskellige faktorer, der spiller ind.

Der skal bl.a. tages hensyn til, dit basalstofskifte, der er den mindste mængde energi du kan byde kroppen for at den kan fungere.
Så skal der tages hensyn til om du er meget aktiv i din dagligdag da din krop så skal bruge mere energi (også selv om du gerne vil tabe dig) i forhold til, hvis du ikke er aktiv.

//Line
17 år22. maj 2007 kl. 21:03
re: re: re: kalorier
Jeg synes faktisk det er lidt underligt.

Da jeg tabte mig sidst - for 7 år siden - talte man på "sultegrænsen" på 1600 kcal. At hvis man går under det, så vil kroppen reagerer ved at gå i krise - og suge alle kalorier til sig. Så jeg har altid arbejdete på at lille omkring de 1600 kcal.

Det er nemmere at sørge for, "luft" mellem indtag og forbrug af kalorier, ved at dyrke lidt motion hver dag..

Det, at "sultegrænsen" nu har ændret sig til 12-1300 kalorier, er fordi vi rører os stadig mindre - hvilket jo bare er lidt uhyggeligt.. At vores daglige forbrug af kalorier - ved almindelig bevægelse bliver stadig mindre. (Set på overordnet plan)

Men alle disse sar kan du jo også få ved at indtaste et realistisk mål (0,5-1 kg vægttab om ugen) og så taste, hvad du skriver. Så kan du hurtigt se, på oversigten, om du er langt nok nede kalorie mæssigt - eller måske ligefrem FOR langt nede.

Mange hilsner
pernille
17 år23. maj 2007 kl. 11:27
re: re: re: re: kalorier
Hej
Ja du har ret.. Jeg forsøger mig lidt frem. Vil nok en uges tid forsøge med ca 1400- 1500 kcal. Skal "kun" tabe ca. 8 kg, så jeg nåer det nok :-)
17 år23. maj 2007 kl. 15:12
re: kalorier
Har det ikke også noget med ens vægt at gøre...for store mennesker har da behov for mere energi end små mennesker
17 år25. august 2007 kl. 22:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });