#2 af Mille1989 (slettet)
HJÆLP :)
Du læser en tråd i debat > kostMille1989 (slettet)
re: HJÆLP :)
Hejsa Mille89
Tja, vi er næsten lige gamle, jeg vejer det samme som dig og er lige så høj(eller lav), så jeg ved godt hvad du mener ;)
Mht. en kostplan kan jeg ikke helt hjælpe, prøver selv at spise sundt, men ikke efter noget bestemt skema.
En typisk dag for mig kunne se sådan ud:
Morgenmad:
½ grapefrugt eller anden frugt
en portion Cheasy A38 med lidt müsli
Middagsmad:
Sandwich lavet med fiberrigtbrød eller rugbrød med fedtfattigt pålæg og et par gulerødder eller et æble.
Aftensmad:
Meget forskelligt, men altid med grøntsager
Mellemmåltider:
Frugt, knækbrød, en bolle - der er mange muligheder - og så smutter der også ofte et eller andet meget usundt med, desværre... (:
Generelt skal man have sine 600g frugt og grønt hver dag, dog højst 300g frugt. Undgå tomme kalorier, som hvidt brød, pasta osv. sørg derimod for at brødet osv. er groft og indeholder mange kostfibre. Spis varieret - så kan det ikke gå helt galt. ;)
Knus Mille1989
Tja, vi er næsten lige gamle, jeg vejer det samme som dig og er lige så høj(eller lav), så jeg ved godt hvad du mener ;)
Mht. en kostplan kan jeg ikke helt hjælpe, prøver selv at spise sundt, men ikke efter noget bestemt skema.
En typisk dag for mig kunne se sådan ud:
Morgenmad:
½ grapefrugt eller anden frugt
en portion Cheasy A38 med lidt müsli
Middagsmad:
Sandwich lavet med fiberrigtbrød eller rugbrød med fedtfattigt pålæg og et par gulerødder eller et æble.
Aftensmad:
Meget forskelligt, men altid med grøntsager
Mellemmåltider:
Frugt, knækbrød, en bolle - der er mange muligheder - og så smutter der også ofte et eller andet meget usundt med, desværre... (:
Generelt skal man have sine 600g frugt og grønt hver dag, dog højst 300g frugt. Undgå tomme kalorier, som hvidt brød, pasta osv. sørg derimod for at brødet osv. er groft og indeholder mange kostfibre. Spis varieret - så kan det ikke gå helt galt. ;)
Knus Mille1989
17 år22. maj 2007 kl. 20:04
celia
re: re: HJÆLP :)
Hvis du kigger lige nedenunder her i dette forum under "hjælp til kostplan" der står der en god sund kostplan som du med garanti vil tabe dig af, og samtidig er den sund!
17 år24. maj 2007 kl. 06:14
celia
re: re: re: HJÆLP :)
Og forresten...Hvis det er for besværligt med decideret kostplan, så kan du også bare spise som du plejer, men bare spise mange flere grønsager, og erstatte hvidt brød, pasta, ris og kartofler med rugbrød og grønsager. Det vil de fleste også tabe sig af.
17 år24. maj 2007 kl. 06:17
Er en pige på 17 år, snart 18, som ønsker at smide et par kilo eller to.. (eller ved ikke hvor meget, men bare så jeg bliver gladere for synet i spejlet, hehe)..
Jeg er 160 høj og vejer 55 kg ca, og så tænker i sikkert straks, at jeg IKK skal tabe mig.. Men lad vær at gå udfra min BMI, for jeg HAR topmave og mine lår STØDER sammen ja.. Og har en lidt "buttet" bagdel.. Er godt klar over motion også er vejen frem, men ville bare høre jer om i måske har en ide til, hvordan en kalorie-let dag kunne se ud for mig? Altså en slags kostplan med de tre hovedmåltider, og så to mellemmåltider..
Håber I gider svare.. Hvis ikk i har en "slankemetode", som om ikk andet kan i bare skrive hvordan en SUND dag kan se ud.. :-)
Tak.. camilla :)