#1 af Sitiamus (slettet)
Spørgsmål ang. anbefalet energiindtag
Du læser en tråd i debat > kostSitiamus (slettet)
Spørgsmål ang. anbefalet energiindtag
Hej...Er der nogen der ved, hvordan man beregner, hvad man minimum skal have af energi på en dag i forhold til ens vægt? Har engang læst det et sted, men har glemt det igen...
17 år9. maj 2007 kl. 21:46
krummelise (slettet)
re: Spørgsmål ang. anbefalet energiindtag
Hejsa,
Jeg ved ikke, om det passer, men jeg har læst det i Søndag uge 16 (blad) at man skal tage sin vægt og gange med 36 kalorier og trække 13% fra bagefter. Så skulle det passe.
Men for mit eget vedkommende synes jeg selv, det er for mange, hvis jeg ønsker at tabe mig.
Hvad siger I andre?
Jeg ved ikke, om det passer, men jeg har læst det i Søndag uge 16 (blad) at man skal tage sin vægt og gange med 36 kalorier og trække 13% fra bagefter. Så skulle det passe.
Men for mit eget vedkommende synes jeg selv, det er for mange, hvis jeg ønsker at tabe mig.
Hvad siger I andre?
17 år9. maj 2007 kl. 22:32
SlagelsePigen (slettet)
re: re: Spørgsmål ang. anbefalet energiindtag
Det er for mange for mig. Det bliver det antal kalorier, som jeg må indtage, hvis jeg skal holde den vægt jeg har, hvis jeg altså samtidig motioner ca. ½ time god motion..
17 år10. maj 2007 kl. 09:20
Maddie (slettet)
17 år10. maj 2007 kl. 12:39
lomm (slettet)
ej,re: Spørgsmål ang. anbefalet energiindtag
H
17 år10. maj 2007 kl. 17:54
lomm (slettet)
Prøver igen...
Jeg kender en formel der beregner hvad man skal have per døgn for at holde de kroppen igang: 1 kcal * vægt * 24 (timer)
Dvs en person på 60 kg: 1*24*60 = 1440 kcal per døgn.
Hvis man vil vide det i KJ er det: 24 x vaegt x 4.186 (KJ) = ca 100 KJ / kg
Hvis man vil tabe sig, skal man altså spise mindre end hvad udregningen siger (alt efter vægt).
NB: Udregningen går ud fra at man ligger stille hele døgnet (så hvis bare man går lidt rundt etc, forbrænder man naturligvis mere)
Mvh Lone
Jeg kender en formel der beregner hvad man skal have per døgn for at holde de kroppen igang: 1 kcal * vægt * 24 (timer)
Dvs en person på 60 kg: 1*24*60 = 1440 kcal per døgn.
Hvis man vil vide det i KJ er det: 24 x vaegt x 4.186 (KJ) = ca 100 KJ / kg
Hvis man vil tabe sig, skal man altså spise mindre end hvad udregningen siger (alt efter vægt).
NB: Udregningen går ud fra at man ligger stille hele døgnet (så hvis bare man går lidt rundt etc, forbrænder man naturligvis mere)
Mvh Lone
17 år10. maj 2007 kl. 18:03
cvk
Den hurtige vej til beregningen:
iform.dk
I det hele taget er der meget spændende læsning på I Form's sider :-)
iform.dk
I det hele taget er der meget spændende læsning på I Form's sider :-)
17 år10. maj 2007 kl. 20:31
Sitiamus (slettet)
re: re: Spørgsmål ang. anbefalet energiindtag
Tak for alle svarene - det er jo rart ar have en idé om det, så indtager så lidt at man bliver helt sløv eller omvendt alt for meget:-)
17 år14. maj 2007 kl. 11:41