Stegt bacon

Du læser en tråd i debat > kost

Stegt bacon
Vejer I bacon før eller efter stegning? Der er nemlig ret stor forskel på vægten.. Før stegning: 200 g, efter stegning 87 g.
Nogen der kan hjælpe?
17 år8. maj 2007 kl. 17:44
re: Stegt bacon
Personligt vejer jeg ikke det med som jeg smider ud, altså jeg vejer det stegte bacon, men om det er korrekt ved jeg ikke...Fordelingen af fedt og protein er jo nok anderledes efter stegning...
17 år8. maj 2007 kl. 17:56
re: re: Stegt bacon
man kan fx indtaste svin, stegestykke m svær 200 g og svinefedt afsmeltet -100 g. De sidste 13 g er nok vand.
17 år8. maj 2007 kl. 19:12
re: re: re: Stegt bacon
Hej.. På listen er det rå bacon du skal notere, hvis det er det du mener. Så hvis du steger (kommer i micreovn) 200 g bacon og spiser det, så er det 200 g du taster ind på listen..
17 år27. maj 2007 kl. 14:42
re: re: re: re: Stegt bacon
Det synes jeg ikke giver mening. Jeg mener... der er heleved til forskel om du steger baconen i småstykker og så bygger en gryderet op over det med alt baconens fedt (dvs. den angivne vægt) eller om du smider fedtet væk før du fortsætter. Måske en af de små detaljer der kunne rettes? Steg/råt bacon?
17 år7. august 2007 kl. 08:27
re: re: re: re: re: Stegt bacon
Jeg har samme problem med andre fødevarer. Ris f.eks. Jeg koger ris til en hel familie og kan derfor ikke veje min portion før kogning. Jeg ved ikke hvor meget mine kogte ris vejede før de blev kogt.

17 år9. august 2007 kl. 21:57
Lige præcis bacon kan jeg godt se er lidt problematisk mht. vægt før efter, da det er så energiholdigt og man tydeligvis steger noget fedt fra.
Ellers vil jeg generelt anbefale at bruge førvægt, da det som regel bare er vand, der forsvinder fra det tilberedte produkt og hvis man derfor bruger vægt efter tilberedning, så indtager man langt flere kalorier end de tal der kommer til at stå i dette program og det vil helt sikkert ikke hjælpe på kropsvægten.

Mht. ris og pasta, så findes der flere steder tal for efter tilberedning. Opret din egen vare og indsæt tal for den tiberedte vare. Hvis du ikke kan finde disse tal på nettet, så skriv lige - så kan jeg finde dem senere.
17 år9. august 2007 kl. 22:39
Af ren nysgerrighed slog jeg lige bacon op, det består af 50% vand, så det er reelt nok ikke så meget fedt der bliver stegt fra.
Bacon er alligevel noget værre svineri (haha) at spise, så jeg ville nok bibeholde programmets rå kcal, så det bliver endnu mindre attraktivt at spise, hvis du skulle få lyst.
17 år9. august 2007 kl. 22:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });