#2 af skatterpatter (slettet)
lækker SUND morgenmad :) mmh
Du læser en tråd i debat > kostskatterpatter (slettet)
re: lækker SUND morgenmad :) mmh
æhm - den der müsli-opskrift har jeg prøvet for nogle måneder siden. kokosen er vigtig! og den bliver VIRKELIG lækker!
men jeg må nok skuffe med, at ifølge min opfattelse, er den ikke specielt kalorielet. honningen (el. sirup som jeg brugte) kan vi vidst godt blive enige om jo er ren sukker. og man kommer derudover hurtigt til at få en masse kolorier indenbords med alle nødderne og rosiner/abrikos mm.
derudover smager den her müsli så vanvittig godt, at man virkelig skal have god viljestyrke for ikke at spise virkelig meget af det. jeg besøgte i hvert fald alt for tit krukken med müsli, og besluttede derfor at den var ret ufornuftig at have stående..
men lækker - det er den sku!!
men jeg må nok skuffe med, at ifølge min opfattelse, er den ikke specielt kalorielet. honningen (el. sirup som jeg brugte) kan vi vidst godt blive enige om jo er ren sukker. og man kommer derudover hurtigt til at få en masse kolorier indenbords med alle nødderne og rosiner/abrikos mm.
derudover smager den her müsli så vanvittig godt, at man virkelig skal have god viljestyrke for ikke at spise virkelig meget af det. jeg besøgte i hvert fald alt for tit krukken med müsli, og besluttede derfor at den var ret ufornuftig at have stående..
men lækker - det er den sku!!
17 år4. maj 2007 kl. 22:03
sunshine (slettet)
re: re: lækker SUND morgenmad :) mmh
heej :)
jeg ved godt at muslien er det mest kalorielette .
men du skal kun bruge en lille klat honning,
og nødder er sunde fedtstoffer. som er godt at få lidt af når man taber sig ;-)
jeg ved godt at muslien er det mest kalorielette .
men du skal kun bruge en lille klat honning,
og nødder er sunde fedtstoffer. som er godt at få lidt af når man taber sig ;-)
17 år5. maj 2007 kl. 09:47
skatterpatter (slettet)
re: re: re: lækker SUND morgenmad :) mmh
okey. altså den jeg laver, der bruger jeg en del honning. for ristede havregryn er ikke i sig selv specielt lækkert. men det er jo vel så smag og behag. jeg vil stadig ik betragte det som en sund morgenmad :)
17 år5. maj 2007 kl. 17:08
1. cheasy yoghurt m. hjemmelavet nøddemüsli
Du skal bruge noget cheasy yoghurt, havregryn, akaciehonning, blandede nødder(hasselnødder, mandler, jordnødder osv..), evt. tørret frugt el. kokos flager
Du varmer honning på højt blus, når det er 'smeltet' hælder du havregrun i og røre rundt til de bliver lidt gyldne.
så hælder du de hakkede nødder i og slukker blusset når havregrynene er blevt gyldne! læg blandingen på noget bagepapir, bland evt. med kokos/tørret frugt . og lad det køle af
hæld blandingen over yoghurten, og enjoooooy :)
2. fiberknækbrød m. fyld :)
Du skal bruge: fiber/grov knækbrød, philidelphia light, karse.
smør 2 fiber/grov knækbrød m. philidelphia light.
skær nogle tynde agurke skiver og læg dem oven på.
drys med lidt salt, peper og karse ..