#2 af bruger slettet
Beregning af kcal i Indisk Risret
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Beregning af kcal i Indisk Risret
Det er egentlig rimelig simpelt der går 9 kcal, pr. g fedt, og 4 kcal, pr. g protein og kulhydrat
17 år3. maj 2007 kl. 20:28
MilleMoses (slettet)
re: Beregning af kcal i Indisk Risret
Hej :-)
Når jeg beregner forskellige retter som jeg spiser af og til ,så gør jeg følgende, med din risret som eksempel:
Jeg starter med at taste en ny vare ind (Indisk Risret-pulveret)
(gå ind under mad og ny vare og så taster du protein, kulhydrat og fedt ind. Og i feltet med beskrivelse skriver jeg at en portion vejer 56 gram. Og så gemmer jeg.
Derefter går jeg ind under mad og ny opskrift
Jeg giver den et navn fx Indisk risret (506 gram)(56 gram pulver, 200 gram ris, 250 gram kød) og så taster jeg ingredienserne ind, 56 gram risret (pulver)
200 gram ris, og 250 gram oksefars og gemmer.
Jeg regner i KJ - og hvis jeg laver det på denne måde får jeg 5667 KJ - omregnet svarer det vistnok til 1350 kcal.
Nu har jeg den stående under opskrifter (3), så næste gang jeg
spiser retten, vælger jeg den og ved at hele portionen vejer 506 gram, så hvis jeg spiser halvdelen, taster jeg bare, at jeg har spist 253 gram. (det går ikke at veje den færdige mad, da bl.a. risene jo har suget en masse vand)
Jeg har en del faste retter jeg har tastet ind på den måde, da det
så er meget hurtigere at taste min mad ind.
Det er lidt kringlet, men jeg håber det giver mening :-)
Når jeg beregner forskellige retter som jeg spiser af og til ,så gør jeg følgende, med din risret som eksempel:
Jeg starter med at taste en ny vare ind (Indisk Risret-pulveret)
(gå ind under mad og ny vare og så taster du protein, kulhydrat og fedt ind. Og i feltet med beskrivelse skriver jeg at en portion vejer 56 gram. Og så gemmer jeg.
Derefter går jeg ind under mad og ny opskrift
Jeg giver den et navn fx Indisk risret (506 gram)(56 gram pulver, 200 gram ris, 250 gram kød) og så taster jeg ingredienserne ind, 56 gram risret (pulver)
200 gram ris, og 250 gram oksefars og gemmer.
Jeg regner i KJ - og hvis jeg laver det på denne måde får jeg 5667 KJ - omregnet svarer det vistnok til 1350 kcal.
Nu har jeg den stående under opskrifter (3), så næste gang jeg
spiser retten, vælger jeg den og ved at hele portionen vejer 506 gram, så hvis jeg spiser halvdelen, taster jeg bare, at jeg har spist 253 gram. (det går ikke at veje den færdige mad, da bl.a. risene jo har suget en masse vand)
Jeg har en del faste retter jeg har tastet ind på den måde, da det
så er meget hurtigere at taste min mad ind.
Det er lidt kringlet, men jeg håber det giver mening :-)
17 år3. maj 2007 kl. 22:51
Selve varen indeholder følgende: (i alt 56 gram)
Protein 10 gram pr 100
Kulhydrat 71 gram pr 100
Fedt 2 gram pr 100
Samt ris 200 gram i alt
Tilsat 250 gram oksefars 3-7%
På forhånd tak for hjælpen :-)