Sunde snacks

Du læser en tråd i debat > kost

Sunde snacks
Hejsa allesammen. Er der nogen af jer der har gode idéer til sunde snacks?
17 år23. april 2007 kl. 21:29
Sunde snacks
Hej Cheválmarin

Jeg holder jo af at lave en milkshake....

Et par isterninger
50-100g Frosset frugt (du kan jo selv fryse stykker af banan eller kiwi, eller hvad du lige brænder for)
Skummet eller minimælk til det passer
1stk sukker

- Den fede version kan også indeholde enten flødeis eller en klat græsk youghurt/fromage frais

Det er bare om at prøve dig frem hvad du kan lide!

- En anden og måske sundere smootie er udelukkende frossen frugt, isterninger og presset appelsin (som juice) - du bestemmer jo selv om du søder den og i så fald hvor meget..

Jeg brækker ind imellem et stk knækbrød eller to i mindre stykker og kommer dem i en skål - det er så mine snacks.

- Evt riste ananas på panden eller i ovn (evt. micro, smalle skiver dog) evt. krydret med kanel...

Ved ikke om du kan bruge det?!

Cibbe
17 år28. april 2007 kl. 09:58
re: Sunde snacks
Det lyder rigtig lækkert : ) Og ikke så svært og besværligt at lave...
17 år28. april 2007 kl. 15:04
Glemte at skrive at jeg jo blender de der shakes.... men det er du sikkert klar over ;-)
17 år29. april 2007 kl. 23:33
Je kan godt lidt lidt mager yoghurt med lidt frisk frugt eller bær og evt lidt sødt på også.

Og så er der gnave grønt, gulerødder, hele ærter, baby majs mv på et fad med lidt dip til, mums:-)

Hvis jeg er meget lækkersulten så tager jeg et stykke knækbrød med marmelade...

Men favoritten er kindermælkesnitte, men det er forbudt lige nu, for jeg kommer hurtigt til at spise for mange af dem og så sunde er de ikke :-)

Hej fra Benita
17 år1. maj 2007 kl. 14:45
mit bedste forslag på en sund snack er 'jordbær softice'.

du tager nogle frosne jordbær, minimælk, SØD(flydende sødemiddel), lidt vanilie, og evt. lidt hindbær .
det hele blendes, dert skal havde samme konsistens som soft ice! spis med det samme.

det smager virkelig godt, og er fedt fattigt og sukkerfrit ;-)

17 år3. maj 2007 kl. 14:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });